  • 1. Data: 2004-12-07 18:09:47
    Temat: Przyjecie wypowiedzenia
    Od: "nytko" <n...@i...net.pl>

    Przepraszam jeżeli nie ta grupa
    Pracownik odmówił przyjęcia i podpisania wypowiedzenia umowy o pracę na czas
    nie określony (z zachowaniem okresu wypowiedzenia), w zamian w następnym
    dniu przyniósł zwolnienie lekarskie.
    ... co mogę w tym wypadku zrobic.
    Bardzo proszę o sugestie
    Janusz

  • 2. Data: 2004-12-07 19:28:37
    Temat: Re: Przyjecie wypowiedzenia
    Od: "Mecenas" <m...@p...pl>

    Użytkownik "nytko" <n...@i...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czas
    > nie określony (z zachowaniem okresu wypowiedzenia), w zamian w następnym

    Napisać na wypowiedzeniu, że w dniu tym i tym pracownik zapoznał się z
    treścią wypowiedzenia i odmówił przyjęcia i podpisu.
    Pod tym podpisz się.
    Wystarczy w zupełności i skutkuje prawnie.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2004-12-07 19:37:09
    Od: "nytko" <n...@i...net.pl>

    Dziękuje.

  • 4. Data: 2004-12-18 07:04:24
    Od: "Marcin" <m...@i...pl>

    > Napisać na wypowiedzeniu, że w dniu tym i tym pracownik zapoznał się z
    > treścią wypowiedzenia i odmówił przyjęcia i podpisu.
    > Pod tym podpisz się.
    > Wystarczy w zupełności i skutkuje prawnie.

    Przepraszam czy mógłbym podstawe prawną bo bardzo przydatna informacja?

  • 5. Data: 2004-12-18 08:13:11
    Od: " bgd" <b...@g...pl>

    > Wystarczy w zupełności i skutkuje prawnie.
    >
    > Moim zdaniem to nie koniecznie skutkuje, jeśli nie masz świadka. Dlatego
    wypowiadać umowę należy zawsze w 2 osoby ze strony pracodawcy. Innym
    sposobem jest wysłanie listu poleconego z potwierdzeniem odbuoru.
    Pazdrawiam
    Boski

  • 6. Data: 2004-12-18 10:41:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Dec 2004, Marcin wrote:

> [...]
    >+
    >+ Przepraszam czy mógłbym podstawe prawną bo bardzo przydatna informacja?

    O ile wiem wynika z sądowych interpretacji (w wyrokach) zapisu:
    "§ 3. Oświadczenie każdej ze stron o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu
    umowy o pracę bez wypowiedzenia powinno nastąpić na piśmie."

    Nie ma mowy o "potwierdzeniu", musi być "na piśmie" oraz pracownik musi
    "mieć *możność* się zapoznać" - jak NIE CHCE to trudno...
    Uwaga bgd jest oczywiście podstawowa: trzeba umieć *udowodnić* że
    pracownik *dostał* (a przynajmniej *widział*) pismo - mógł go nie
    czytać jeśli nie chciał, ale musiał je widzieć i wiedzieć że "ma
    je wziąć".

    http://www.google.pl/search?q=cache:dI3IrI4xJdYJ:www
    .infor.pl/dane/
    ++++
    Zgodnie z wyrokiem z 26 kwietnia 1977 r. (sygn. akt I PR 9/77, nie
    publikowany) oœwiadczenie woli zakładu pracy o wypowiedzeniu warunków
    pracy i płacy jest złożone pracownikowi wówczas, gdy doszło do niego w
    sposób umożliwiajšcy mu zapoznanie się z jego treœciš, nie zaœ z chwilš
    napisania pisma zawierajšcego to oœwiadczenie.
    ---

    Oczywiście przepis jest "stary" :) - ale AFAIK zasada została...

    Kilka opisów raczej dotyczących rozwiązania umowy bez wypowiedzenia - ale
    *tej samej* zasady - leży gdzieniegdzie:
    http://nowadeba.pl/index.php?a=wiad&id_infgos=40
    http://mforum.biz/viewthread.php?FID=1&TID=1648
    "Powód miał bowiem realnš możliwoœć zapoznania się z treœciš złożonego mu
    oœwiadczenia woli o rozwišzaniu umowy o pracę w trybie natychmiastowym.
    To, że z tej możliwoœci nie skorzystał w żadnym razie nie daje podstaw do
    twierdzenia, że nie wiedział o rozwišzaniu z nim umowy o pracę."
    Po prawdzie dotyczy nieodebranej przesyłki poleconej - ale chodzi
    o uzasadnienie :) a to jest cytat z uzasadnienia wyroku apelacyjnego
    (podtrzymanego po kasacji).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2004-12-21 22:58:20
    Od: "Marcin" <m...@i...pl>

    Dziękuje ślicznie za wyczerpująca dopowiedz