  • 1. Data: 2006-10-25 12:29:35
    Temat: Leasing - VAT - osobowy
    Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl>

    Witam,

    niestety nie moge znalezc jak przed 22-08-2005 rozliczalo sie VAT od umowy
    leasingu samochodu osobowego. Wiem ze mozna bylo odliczyc 50% podatku ale
    czy bylo ograniczenie calkowitej wartosci odliczenia (teraz jest 60% i nie
    wiecej niz 6000).
    Bardzo prosze o pomoc, bo nie wiem czy moge odliczac cale 50% czy do pewnego
    momentu (w jakiej wysokosci?)

    Dziekuje i pozdrawiam
    Iwona

  • 2. Data: 2006-10-25 12:39:31
    Temat: Re: Leasing - VAT - osobowy
    Od: "Karolina" <o...@f...onet.pl>

    IwonaW napisał(a):
> [...]
    > wiecej niz 6000).
    > Bardzo prosze o pomoc, bo nie wiem czy moge odliczac cale 50% czy do pewnego

    50% i nie więcej 5000,00 ? tak mi się kojarzy....

  • 3. Data: 2006-10-25 12:49:50
    Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl>

    Użytkownik "Karolina" <o...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    IwonaW napisał(a):
> [...]
    > wiecej niz 6000).
    > Bardzo prosze o pomoc, bo nie wiem czy moge odliczac cale 50% czy do

    No wlasnie mi tez sie tak kojarzy ale wole miec wiedze a nie skojarzenia ;-)

    W kazdym razie DZIEKUJE

    Iwona

  • 4. Data: 2006-10-25 13:37:52
    Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl>

    Użytkownik "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiecej niz 6000).
    > Bardzo prosze o pomoc, bo nie wiem czy moge odliczac cale 50% czy do

    Moze dodam troche wiecej szczegolow ;-)
    Do grudnia 2004 odliczany byl caly VAT od faktur leasingu, w styczniu 2005
    VAT nie zostal odliczony, potem odliczano 50% VAT. I teraz pojawia sie
    kolejne pytanie:
    czy jezeli ten limit 5000 byl faktem tak jak mi sie wydaje to czy dotyczy on
    VAT od calej umowy leasingu lacznie z VAT odliczonym przed zmiana przepisow?
    Czy tez do pozostalego VAT do odliczenia - po zmianie przepisow? Mam
    nadzieje ze ktos jeszcze polapie sie o co mi chodzi i pomoze :-)))

    pozdrawiam
    Iwona

  • 5. Data: 2006-10-25 19:02:11
    Od: "armi" <armi3@wytnijto_wp.pl>

> [...]
    > wiecej niz 6000).
    > Bardzo prosze o pomoc, bo nie wiem czy moge odliczac cale 50% czy do

    Jezeli wzielas samochod w leasing przed 1.05.2004 to odliczasz calosc.
    a jezeli w okresie od 1.05 do 22.08 to tez wydaje mi sie ze 50% nie wiecej
    niz 5000 ale tez nie jestem pewny...

    pozdrawiam
    armi

  • 6. Data: 2006-10-26 10:26:45
    Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl>

    Użytkownik "armi" <armi3@wytnijto_wp.pl> napisał w wiadomości

    > Jezeli wzielas samochod w leasing przed 1.05.2004 to odliczasz calosc.
    > a jezeli w okresie od 1.05 do 22.08 to tez wydaje mi sie ze 50% nie wiecej
> [...]
    Dziekuje, wychodzi na to ze sporo w ksiegowosci jest "nakopane". Leasing byl
    zawarty przed 01-05-2004, ale od stycznia 2005 VAT byl odliczany w wysokosci
    50%. Reszta VAT szla w koszty. I co teraz? Robic korekte czy zostawic jak
    jest? Odliczac 50% czy 100%?
    Jak byscie postapili w tej sytuacji?

    dziekuje i pozdrawiam
    Iwona

  • 7. Data: 2006-10-26 16:54:17
    Od: "armi" <armi3@wytnijto_wp.pl>

> [...]
    > wysokosci
    > 50%. Reszta VAT szla w koszty. I co teraz? Robic korekte czy zostawic jak

    Co do korekty za zeszly okres to nie wiem czy to przejdzie. Ale bierzace
    odliczenia robilbym w wys 100%.
    Niech sie jeszcze ktos wypowie bo ja glowy za to nie dam.
    Mozesz jeszcze zlozyc pisemne zapytanie w Twoim US i wtedy bedziesz miala
    pewnosc, a to co Ci odpowiedza bedzie wiazace.

    pozdrawiam
    armi