  • 1. Data: 2006-10-25 11:18:02
    Temat: zaokrąglenie v VAT-7 Prośba
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Mam złożyć pierwszy VAT-7. Jak zaokrągla się grosze. (Podobno- ale w
    podatkach podobno?) od 1 stycznia tego roku zaokrągla się w dół jeśli jest
    50 gr a powyżej w górę do pełnej złotówki? bo słyszałam też wersję że się
    wszystkie grosze obcina? Będę wdzięczna za odpowiedź jeszcze jakby z jakimś
    konkretnym paragrafem to już pełnia szczęścia
    TMK

  • 2. Data: 2006-10-25 11:35:02
    Temat: Re: zaokr?glenie v VAT-7 Pro?ba
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 25-10-2006 o 13:18:02 TMK <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Mam z?o?yae pierwszy VAT-7. Jak zaokr?gla si? grosze. (Podobno- ale w
    > podatkach podobno?) od 1 stycznia tego roku zaokr?gla si? w dó? je?li
    > jest
    > 50 gr a powy?ej w gór? do pe?nej z?otówki? bo s?ysza?am te? wersj? ?e
    > si?
    > wszystkie grosze obcina? B?d? wdzi?czna za odpowied 1/4 jeszcze jakby z
    > jakim?
    > konkretnym paragrafem to ju? pe?nia szcz??cia

    http://www.pit.pl/pages/i/1275.php

    Podstawa jest w Ordynacji Podatkowej, nie pamiętam teraz któr Art.
    ale znajdziesz na pewno bo stoi jak wół.

  • 3. Data: 2006-10-25 12:02:36
    Temat: Re: zaokrąglenie v VAT-7 Prośba
    Od: "Karolina" <o...@f...onet.pl>

    TMK napisał(a):
> [...]
    > wszystkie grosze obcina? Będę wdzięczna za odpowiedź jeszcze jakby z jakimś
    > konkretnym paragrafem to już pełnia szczęścia

    Ordynacja Podatkowa --> "Art. 63. § 1. Podstawy opodatkowania, kwoty
    podatków, z zastrzeżeniem § 2, odsetki za zwłokę, opłaty
    prolongacyjne, oprocentowanie nadpłat oraz wynagrodzenia
    przysługujące płatnikom i inkasentom zaokrągla się do pełnych
    złotych w ten sposób, że końcówki kwot wynoszące mniej niż 50
    groszy pomija się, a końcówki kwot wynoszące 50 i więcej groszy
    podwyższa się do pełnych złotych."

    W praktyce to mi sie potwierdza, wzięłam nawet do ręki deklarację
    jednego z klientów i widzę jak byk, że kwoty podstawy, jak i sam
    podatek - w sumie chyba wszystkie pola w deklaracji vat-7 -
    zaokrąglone są do pełnych groszy, z tym, ze jak jest np 122,50 to
    już wpisuje się 123,00, czyli jak jest równe 50gr to już w górę
    zaokrąglamy.

    Poprawcie jesli sie mylę.

    Pozdrawiam, majc nadzieję, że pomogłam,

    Karolina

  • 4. Data: 2006-10-25 12:08:58
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.pit.pl/pages/i/1275.php
    >
    > Podstawa jest w Ordynacji Podatkowej, nie pamiętam teraz któr Art.
    > ale znajdziesz na pewno bo stoi jak wół.

    Moje wątpliwości wynikają stąd,że przeczytałam:
    """"Zaokrąglania podstaw opodatkowania i kwot podatków nie stosuje się do
    opłaty skarbowej oraz opłat, o których mowa w przepisach o podatkach i
    opłatach lokalnych.
    Ww. zasady zaokrąglania będą miały zastosowanie do wszystkich opłat i
    należności, do których stosuje się przepisy działu III ustawy - Ordynacja
    podatkowa, jeżeli odrębne przepisy nie stanowią szczególnych zasad
    zaokrągleń. """"

    Wiem ze Vat nie jest podatkiem lokalnym, ale "jeżeli inne przepisy nie
    stanowią szczególnych zasad" ????

    Ja tych innych dla VAT nie znalazłam- ale to nie znaczy że ich nie ma- bo
    może są?????

    Czyli mogę zaokrąglić VAT pomijając 49 groszy i dopisująć złotówkę jeśli
    jest więcej groszy?

  • 5. Data: 2006-10-25 12:15:04
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karolina" <o...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    s.com...

[...]

    No właśnie mam nadzieję,że się nie mylisz, ale chciałabym mieć pewność.:)
    przed styczniem liczyło się to jakoś inaczej? po wtedy mnie to nie
    dotyczyło..
    TMK

  • 6. Data: 2006-10-25 12:25:53
    Od: t <r...@o...pl>

    Ja też zaokrąglam do pełnych i jestem tego pewien

  • 7. Data: 2006-10-25 12:38:13
    Od: "Karolina" <o...@f...onet.pl>

    TMK napisał(a):

    > przed styczniem liczyło się to jakoś inaczej? po wtedy mnie to nie
    > dotyczyło..
    > TMK

    Wydaje mi się, że przed 1.stycznia było inaczej, tzn. tak: "Art. 63.
    § 1. Podstawy opodatkowania zaokrągla się do pełnych złotych, a
    kwoty podatków, odsetek za zwłokę oraz opłat prolongacyjnych - do
    pełnych dziesiątek groszy."

    Głośno było ostatnio o nowym sposobie zaokrągleń, więc raczej
    się nie mylę. Jakbym dla siebie vat-7 miała wypełniać, to
    wpisałabym bez wahania takie zaokrąglenia jak Ci podałam wcześniej
    - wszystko do pełnych złotych i jak jest 0,50 to w górę.

    Paragraf cytowany w poprzednim poście potwierdzający tą zasadę na
    100% pochodzi z obowiązującej aktualnie Ordynacji, świeżutko
    ściągniętego tekstu ujednoliconego ze strony www.sejm.gov.pl

    Pozdrawiam,

    Karolina

  • 8. Data: 2006-10-25 12:42:31
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ehnhar$316$1@nemesis.news.tpi.pl... Dzięki wszystkim, moj
    problem,polegała na tym że słyszłam ni o zokrąglaniu(zgodnym zresztą z
    matematyką) ale o obcinaniu wszystkich(niezależnie od ilości ) groszy. Ale
    nie wiedziałam co było kiedy i djakich pito-vatów co obowiązuje
    TMK

  • 9. Data: 2006-10-25 12:57:11
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 25-10-2006 o 14:42:31 TMK <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "TMK" <t...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci
    > news:ehnhar$316$1@nemesis.news.tpi.pl... Dzi?ki wszystkim, moj
    > problem,polega?a na tym ?e s?ysz?am ni o zokr?glaniu(zgodnym zreszt? z
    > matematyk?) ale o obcinaniu wszystkich(niezale?nie od ilo?ci ) groszy.
    > Ale
    > nie wiedzia?am co by?o kiedy i djakich pito-vatów co obowi?zuje
    > TMK

    Obcinanie było kiedyś w VAT ale teraż już nie obowiązuje

  • 10. Data: 2006-10-25 22:23:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Oct 2006, TMK wrote:

    > przed styczniem liczyło się to jakoś inaczej?

    Tak. VAT był "obcinany" zamiast zaokrąglania.

    pzdr, Gotfryd