  • 1. Data: 2002-07-19 07:42:09
    Temat: Leasing a koszty
    Od: "Michal" <k...@b...com>

    Leasing operacyjny - umowa i faktura za pierwszą opłatę 30% w czerwcu -
    zapłacona, a
    samochód odebrany w lipcu (pierwsza rejestracja).
    Kiedy KUP, kiedy VAT (oczywiście homologowana ciężarówka)?
    Dzięks za odpowiedzi.
    Michał

  • 2. Data: 2002-07-19 15:56:45
    Temat: Re: Leasing a koszty
    Od: "piotr" <n...@w...pl>

    Witam !!
    Sprawa jest prosta, jeżeli dokonałeś wpłaty czynszu inicjalnego w czerwcu to
    do KUP wpisujesz wartość netto z faktury wystawionej przez leasingodawcę tak
    samo z Vatem odliczasz go od czynszu inicjalnego w m-cu czerwcu.Samochód
    powinieneś odebrać od leasingodawcy w ciągu 7 dni od podpisania umowy
    leasingu,a przynajmniej powinno być to odnotowane w protokole odbioru. Nie
    jest istotne, że odebrałeś go w lipcu.

    To tyle.Tak jest na pewno sam zajmuję się leasingiem od 5 lat.
    Piotr

    Użytkownik Michal <k...@b...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ah8flb$hge$...@n...tpi.pl...

  • 3. Data: 2002-07-20 10:40:52
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Michal" <k...@b...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapłacona, a
    > samochód odebrany w lipcu (pierwsza rejestracja).
    > Kiedy KUP, kiedy VAT (oczywiście homologowana ciężarówka)?
    -------------------------------
    Niestety spróbuje tylko kombinować.Co do kosztów to myśle że do Lipca bo
    wtedy użytkujesz ten samochód i powiedzmy wtedy przynosi ci dochody płatność
    tu nie ma nic do rzeczy.
    Natomiast Vat Fakturę otrzymałeś w Czerwcu to liczy się data otrzymania
    faktury ale coś jest teraz jakaś zmiana że jak nie KUP to nie odliczasz Vat
    ( ale niestety nie pamiętam gdzie to jest napisane) więc jeśli nie zaliczysz
    do kup w Czerwcu to i nie odliczysz Vat .Niestety na 100% nie jestem pewna a
    nie bardzo mam czas szukać bo 20 już za chwile a ja mam deklaracje w
    rozsypce.
    Jolka