  • 1. Data: 2007-05-30 14:38:56
    Temat: Likwidacja CS, dalej DG
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Potrzebuję się podszkolić w takim temacie:

    osobnik jest wspólnikiem w SC, ma też równolegle własną DG.
    SC zostaje rozwiązana, DG będzie dalej.

    Na dzień rozwiązania SC trzeba zrobić remanent do PIT(włącznie z
    wyposażeniem) i do VAT.
    Z VAT miej więcej wiem, natomiast odnośnie PIT - remanent jest, ale podatek
    10% zapłacić trzeba dopiero kjiedy wygaśnie źródło dochodów "pozarolnicza
    dg"?

    Tylko że jeśli DG zostanie zamknięta za parę lat, to liczy się wartość
    remanentu z zamykanej
    SC, czy tylko to co spisane zostanie z DG + ew to co zostało po SC, jeśli
    jeszcze istnieje
    (np wyposażenie osobnik sobie zużył już dawno w swojej DG i nic już nie
    ma)?

  • 2. Data: 2007-05-30 20:05:34
    Temat: Re: Likwidacja CS, dalej DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 May 2007, t...@o...pl wrote:

    > Potrzebuję się podszkolić w takim temacie:

    Uwaga: gdybam. Pora późna i piszę "z głowy czyli z niczego" :)

> [...]
    > SC zostaje rozwiązana, DG będzie dalej.
    >
    > Na dzień rozwiązania SC trzeba zrobić remanent do PIT(włącznie z

    IMHO nie wadzi opisać - może się przydać innym :)

    > natomiast odnośnie PIT - remanent jest, ale podatek
    > 10% zapłacić trzeba dopiero kjiedy wygaśnie źródło dochodów "pozarolnicza
    > dg"?

    Skoro w ustawie jest "W razie zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego
    o likwidacji działalnoœci gospodarczej", to widzę problem na który moze
    mieć wpływ odpowiedź na pytanie: co się stanie ze składnikami majątku
    pochodzącymi ze spisu?
    Rozumiem że sugerujesz iż "przejdzie" do DG OF?
    Pytanie, czy wyczerpuje się wtedy zapis art.24.3.1.
    Hm...
    Na mój rozum - powinno. A wtedy tak jak piszesz, liczyłoby się (w razie
    zamknięcia DG) to co "zostało w firmie".
    Problem widzę w udziale wspólnika - rozumiem, że on faktycznie kończy DG?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-05-31 09:32:38

    Dnia 30-05-2007 o 22:05:34 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > zamknięcia DG) to co "zostało w firmie".
    > Problem widzę w udziale wspólnika - rozumiem, że on faktycznie kończy

    Sytuacja na razie teoretyczna ale chcę się przygotować.
    Wspólnik też ma swoją DG którą będzie kontynuował.