  • 1. Data: 2007-05-30 15:40:36
    Temat: UWAGA Pieprzony PIT-4 i likwidacja DG!!!
    Od: "fart" <aser3-mój adres-@wp.pl>

    Czy ja dobrze rozumuję?

    Jeśli w dniu 30-04-2007 r. likwiduję działalność gospodarczą, to najpóźniej
    w tym dniu mam złożyć pieprzony PIT-4 lub przed dniem likwidacji?

    Ale Q2 jak mogę złożyć pieprzony PIT-4 przed dniem likwidacji, skoro nie
    wiem do ostatniego dnia, czy nie będę miał pracowników na chorobowym?

    Jeśli tego nie zrobię to US przywali mi pieprzoną karę pomimo tego, że
    zapłata należności jest na dzień 20-05-2007?

    Wydaje mi się to idiotycznie niesprawiedliwe ale wiem, że w przepisach
    polskich nie chodzi o sprawiedliwość, czy zdrowy ale o pieprzone nakładanie
    kar na idiotów, którzy rzucili się na prowadzenie działalności.

    pozdrawiam
    fart

  • 2. Data: 2007-05-30 20:09:03
    Temat: Re: UWAGA Pieprzony PIT-4 i likwidacja DG!!!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 May 2007, fart wrote:

    > Czy ja dobrze rozumuję?
    >
    > Jeśli w dniu 30-04-2007 r. likwiduję działalność gospodarczą, to najpóźniej
    > w tym dniu mam złożyć pieprzony PIT-4 lub przed dniem likwidacji?

    Czekaj.
    A z czego to ma wynikać?
    W ustawie widzę wyraźnie: "Osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki
    organizacyjne nie posiadajšce osobowoœci prawnej...", z czego wniosek że
    nie ma tam ograniczenia "w czasie prowadzenia DG".
    Jest coś w przepisach wykonawczych?
    BTW: a PIT-4 składa się w tym roku? Nie bić, tylko pytam :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-05-30 22:17:38
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > A z czego to ma wynikać?

    zapewne wynika to z blednej interpretacji art 38 updof, a dokladniej ust 1b
    PIT-4 juz sie nie sklada, sklada sie PIT-4R do konca stycznia roku
    nastepnego z wyjatkiem płatnikow ktorzy zaprzestali dzialanosci przek koncem
    stycznia roku nastepujacego, u ktorych termin zlozenia PIT-4R wyznaczono
    najpozniej na dzien zaprzestania dzialalnosci

    grzess

  • 4. Data: 2007-05-31 05:15:29
    Od: "fart" <aser3-mój adres-@wp.pl>

> [...]
    > stycznia roku nastepujacego, u ktorych termin zlozenia PIT-4R wyznaczono
    > najpozniej na dzien zaprzestania dzialalnosci

    Grzesss .... dokładnie tak
    Post jest po to, żeby przestrzec innych przed pieprzonymi przepisami, za
    które urząd może przywalić lub przypieprzyć.

    A swoją drogą, jak wcześniej napisałem urząd chce żebym świadomie kłamał go
    a potem korygował pieprzone pity 4, bo przecież w ostatnim dniu prowadzenia
    działalności może się zdarzyć pieprzone chorobowe pracownika, urlop na
    żądanie lub inna nieobecność, która wpływa na pieprzoną wysokość pieprzonej
    zaliczki. I coooooo????? I oczywiście korekta .... bo pieprzone przepisy
    ułatwiają nam życie.
    I nie ważne, że zapłata zaliczki następuje do 20 dnia miesiąca następnego

    pozdrawiam
    fart

    ps.

    Czy mogę zaliczyć do kup wypłatę wypłaconą pracownikowi w dniu 09 maja jeśli
    działalność została zakończona 30 kwietnia???

    Jeśli znalazł by się sposób zaliczenia jej, to ..... ?????

  • 5. Data: 2007-05-31 07:38:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 May 2007, fart wrote:

> [...]
    [...]
    > Grzesss .... dokładnie tak
    > Post jest po to, żeby przestrzec innych przed pieprzonymi przepisami, za
    > które urząd może przywalić lub przypieprzyć.

    A jaka jest kara za składanie zbędnego papierka?

    > A swoją drogą, jak wcześniej napisałem urząd chce żebym świadomie kłamał go
    > a potem korygował pieprzone pity 4

    No napisał Ci, że PIT-4 *nie ma*!

    > ps.
    >
    > Czy mogę zaliczyć do kup wypłatę wypłaconą pracownikowi w dniu 09 maja jeśli
    > działalność została zakończona 30 kwietnia???

    A dlaczego by nie? Oczywiście nie da się "odzyskać z zaliczki", a jedynie
    z podatku.
    Tezy:
    - koszty ponoszone po uzyskaniu przychodu nie są niczym dziwnym.
    Wszelkie naprawy gwarancyjne i podobne przypadki przypadki na przykład
    - podatek rozlicza się rocznie
    - wtopić można na przełomie roku, bo tu koszty powstałe lub ujawnione
    w kolejnym roku trzeba mieć od czego odliczyć, albo wygenerują stratę
    wiszącą do kolejnego otwarcia DG :]
    I żeby jasność była - MOŻE być od czego odliczyć, pamiętamy że pomimo
    zamknięcia DG przychodem z DG jest sprzedaż np. środków trwalych z byłej
    DG!

    Krótko mówiąc - fakt, że DG została zakończona, IMO nijak nie rzutuje na
    to czy mogą powstać koszty i przychody z DG.
    Mogą.
    Dopóki były PITy-5 składało się taki "okazjonalny" PIT-5 i już.

    Teraz nic się nie składa, "rozliczy sie" do PIT-36/36L!

    > Jeśli znalazł by się sposób zaliczenia jej, to ..... ?????

    ...to cooooo??? :O

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-05-31 10:13:26
    Od: "fart" <aser3-mój adres-@wp.pl>

    > A jaka jest kara za składanie zbędnego papierka?

    250 zł ..............Q2

    > ...to cooooo??? :O

    Q2 ... już nic ... bo podatnik zapłacił wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    i nic n ie powiedział, że zapłacił. Po fakcie się przyznał

    pozdrawiam
    fart

  • 7. Data: 2007-05-31 13:23:33
    Temat: [OT]Re: UWAGA Pieprzony PIT-4 i likwidacja DG!!!
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 31 May 2007 12:13:26 +0200, fart napisał(a):

    > 250 z ..............Q2

    > Q2 ... ju nic ... bo podatnik zapaci wrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    >
    > i nic n ie powiedzia, e zapaci. Po fakcie si przyzna

    Mógłbyś sobie skonfigurować poprawnie pliterki?

    p. m.

  • 8. Data: 2007-05-31 14:30:41
    Temat: Re: [OT]Re: UWAGA Pieprzony PIT-4 i likwidacja DG!!!
    Od: "fart" <aser3-mój adres-@wp.pl>

    > Mógłbyś sobie skonfigurować poprawnie pliterki?

    mógłbym ........ ale jak ??????

    czy pijesz ...Q2 ??? :)))))))))))))

    Czy serio piszesz ???

    pozdrawiam
    fart

  • 9. Data: 2007-05-31 20:25:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 May 2007, fart wrote:

    > mógłbym ........ ale jak ??????

    Twój czytnik używa ISO-8859-2, co jest długo istniejącym standardem,
    ale nie objawia tego światu za pomocą stosownej informacji w nagłówku.
    Ja też mam domyślnie ISO-8859-2 - więc Twoje posty widzę całkiem
    poprawnie. Ale mvoicem ma UTF-8, i najwyraźniej widzi "sieczkę"
    tam gdzie są pliterki :) (i jego cytatach jest to samo).
    Gdzie to się w ooooopsloku ;) ustawia nie wiem, bo nie używam :)
    Ale szukaj czegoś co z nazwy przypomina "kodowanie"!

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-06-01 04:13:47
    Od: "fart" <aser3-mój adres-@wp.pl>

    > Twój czytnik używa ISO-8859-2, co jest długo istniejącym standardem,
    > ale nie objawia tego światu za pomocą stosownej informacji w nagłówku.

    Ok
    Krótko i na temat.
    Gotfrydzie Smoliku ... jak zwykle porażasz mnie rzeczowością i prostotą
    wypowiedzi.

    Dzisiaj być może przystąpię, jak czas pozwoli do wielkiego edukacyjnego
    działania i nauczę się

    pozdrawiam
    fart