  • 1. Data: 2005-01-15 21:03:45
    Temat: Likwidacja DG - przekazanie wyposażenia współmałżonce
    Od: Remez <r...@N...wp.pl>

    Mam następujący problem. Chcę zlikwidować DG. Zaraz po tym jak ja
    zlikwiduję, żona chce założyć działalność o tym samym profilu, ale musi
    to być nowa działalność, a nie kontynuacja mojej. (chodzi o zniżki w
    ZUSie) Chiałbym niejako przekazać jej całe wyposażenie, które zakupiłem
    w trakcie prowadzenia mojej działalności. Mam z żoną wspólnotę
    majątkową. Ktoś mi powiedział, że coś takiego jest możliwe, ale nie znam
    żadnych konkretów.
    Wiem już, że likwidując DG muszę sporządzić remement likwidacyjny,
    zapłacić VAT od remementu wg. cen zakupu i zryczałtowany podatek
    dochodowy i tego właśnie chcę uniknąć.
    Skoro żona będzie prowadzić działalność o tym samym profilu i wszystkie
    'moje' wyposażenie będzie mogła wykorzystywać w swojej firmie więc chyba
    można to jakoś rozwiązać, skoro i tak wszystko jest wspólne.