  • 1. Data: 2005-01-15 21:21:35
    Temat: co zamiast umowy najmu?
    Od: "nnowy" <n...@g...pl>

    Cześć,
    Pisałem wcześniej o tym ,ale teraz z innej strony....

    Moja żona prowadzi jednoosobową działalność we własnym lokalu - usługi
    fryzjerskie (Karta podatkowa + VAT)

    W lokalu mamy wolne stanowisko i chcielibyśmy je udostąpnić naszej znajomej
    (ma własną działalność - 0KP bez VAT)
    Nie chcemy pobierać od niej żadnych opłat za to. Będzie płacić tylko część
    rachunków za media (gaz, prąd i inne)

    Już wiem, że jest taki artykuł w ust o pod doch., który brzmi następująco:

    Art. 16. 1. Za przychód z nieruchomości odstąpionych bezpłatnie
    w całości lub w części do używania innym osobom fizycznym
    i prawnym oraz jednostkom organizacyjnym niemającym osobowości
    prawnej uważa się wartość czynszową, stanowiącą równowartość
    czynszu, jaki przysługiwałby od tych osób w razie zawarcia
    umowy najmu lub dzierżawy nieruchomości. [...]

    Czy ktoś wie jakie są inne możliwości prawne oprócz umowy najmu, żeby
    uregulować tą sytuację?
    Może jakaś dzierżawa stanowiska, albo coś?

    pozdrawiam
    nnowy