    From: ST <t...@h...amu.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Likwidacja firmy i samochod
    Date: 8 Jul 2003 14:26:47 GMT

    Witam,

    sprawa byla juz poruszana kilka razy na pspp, ale wciaz nie umiem dojsc
    prawdy. Zlikwidowalem firme, ktora istniala niecaly rok. Do celow
    firmowych zakupilem samochod ciezarowy za ok. 4 tys zl netto, odliczylem
    VAT i prowadzilem amortyzacje liniowa. Nie wiem, co z tym samochodem
    teraz zrobic - w US pani od dochodowego stwierdzila, ze z jej punktu
    widzenia nic robic nie trzeba, tylko wykazac sprzedaz samochodu jako
    dochod w momencie gdy go sprzedam, zas pani od VAT nie umiala mi
    powiedziec praktycznie niczego. Pytanie - czy ten samochod jako ST
    nalezalo wpisac do protokolu remanentu likwidacyjnego? Gdzie znalezc
    wzor takiego remanentu? I jak wyliczyc wartosc, od ktorej nalezy
    odprowadzic ten nieszczesny VAT? Pozostaje jeszcze kwestia poprawki
    w dowodzie rejestracyjnym, zeby REGON zostal zmieniony na PESEL,
    ale szczerze wierze, ze to nie jest az taki problem..

    pozdrawiam,

    Slawek