  • 1. Data: 2003-07-08 14:26:47
    Temat: Likwidacja firmy i samochod
    Od: ST <t...@h...amu.edu.pl>

    Witam,

    sprawa byla juz poruszana kilka razy na pspp, ale wciaz nie umiem dojsc
    prawdy. Zlikwidowalem firme, ktora istniala niecaly rok. Do celow
    firmowych zakupilem samochod ciezarowy za ok. 4 tys zl netto, odliczylem
    VAT i prowadzilem amortyzacje liniowa. Nie wiem, co z tym samochodem
    teraz zrobic - w US pani od dochodowego stwierdzila, ze z jej punktu
    widzenia nic robic nie trzeba, tylko wykazac sprzedaz samochodu jako
    dochod w momencie gdy go sprzedam, zas pani od VAT nie umiala mi
    powiedziec praktycznie niczego. Pytanie - czy ten samochod jako ST
    nalezalo wpisac do protokolu remanentu likwidacyjnego? Gdzie znalezc
    wzor takiego remanentu? I jak wyliczyc wartosc, od ktorej nalezy
    odprowadzic ten nieszczesny VAT? Pozostaje jeszcze kwestia poprawki
    w dowodzie rejestracyjnym, zeby REGON zostal zmieniony na PESEL,
    ale szczerze wierze, ze to nie jest az taki problem..

    pozdrawiam,

    Slawek

  • 2. Data: 2003-07-08 20:16:09
    Temat: Re: Likwidacja firmy i samochod
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jul 2003, ST wrote:

> [...]
    >+ teraz zrobic - w US pani od dochodowego stwierdzila, ze z jej punktu
    >+ widzenia nic robic nie trzeba, tylko wykazac sprzedaz samochodu jako

    IMHO prawdę rzekła :)

    >+ zas pani od VAT nie umiala mi
    >+ powiedziec praktycznie niczego.

    Chyba VAT do zwrotu :(, przy czym *zdaje się* że od wartości
    rynkowej; możesz sobie spróbować z ustawy wydedukować ?

    >+ Pytanie - czy ten samochod jako ST
    >+ nalezalo wpisac do protokolu remanentu likwidacyjnego?

    Remanentu dochodowego nie !
    Natomiast dla potrzeb VAT IMHO możesz sobie zrobić osobne
    zestawienie (czy mu dasz tytuł "remanent" to już nie wiem,
    IMHO bez znaczenia :)) z którego wyniknie rzeczony VAT...

    >+ Gdzie znalezc
    >+ wzor takiego remanentu?

    W rozp. ds. KPiR AFAIK jest wystarczająca informacja co *musi*
    być w remanencie. Oczywiście wzór nie zwadzi, ale nie mam :|

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-07-09 06:31:50
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > IMHO prawdę rzekła :)

    > Chyba VAT do zwrotu :(, przy czym *zdaje się* że od wartości
    > rynkowej; możesz sobie spróbować z ustawy wydedukować ?
    ------------------------------------
    Gotfryd czy nie miało być do zapłaty bo ten Vat od towaru likwidacyjengo
    raczej jest do zapłaty wartość rynkowa fakt .
    Pozdrawiam Wiola

  • 4. Data: 2003-07-09 07:08:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2003, Wiola Pikorska wrote:
    [...]
    >+ > Chyba VAT do zwrotu :(
    [...]
    >+ Gotfryd czy nie miało być do zapłaty

    Oczywiście, miałem na myśli "zwrócić USowi" w potocznym
    i błędnym rozumieniu (jakoby VAT odliczony był jakąś nagrodą),
    proszę o łagodny wymiar kary :)

    >+ wartość rynkowa fakt .

    No to OK :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-07-09 07:47:28
    Od: ST <t...@h...amu.edu.pl>

    > Chyba VAT do zwrotu :(, przy czym *zdaje się* że od wartości
    > rynkowej; możesz sobie spróbować z ustawy wydedukować ?

    Uhh... To by bylo fatalnie, bo samochod wykupilem od swojej bylej
    firmy za 1/3 jego wartosci.. Czy nie istnieje mozliwosc sprzedania
    samemu sobie tego samochodu, wystawiajac sobie fakture VAT, po cenie
    wynikajacej z [cena zakupu - odliczenia amortyzacyjne]?

    pozdrawiam i dziekuje za poprzednie wyjasnienia,

    Slawek