eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Likwidacja wyposażenia
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2005-11-28 17:20:44
    Temat: Likwidacja wyposażenia
    Od: "Sławek" <s...@w...pl>

    Witam. W jaki sposób (zgodny z przepisami Urzędu Skarbowego) mogę
    zlikwidować posiadane wyposażenie w jednoosobowej firmie. Dziękuję za
    odpowiedzi.



  • 2. Data: 2005-11-28 20:58:55
    Temat: Re: Likwidacja wyposażenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Nov 2005, Sławek wrote:

    > Witam. W jaki sposób (zgodny z przepisami Urzędu Skarbowego)

    Czyta się to tak: "US wydaje swoje przepisy" :)

    > mogę
    > zlikwidować posiadane wyposażenie w jednoosobowej firmie.

    IMHO - jak wszędzie. Protokołem...
    Jak wyposażenie cenne jakieś albo złomowanie wygląda na
    mało prawdopodobne to IMO nie zaszkodzi opinia jakiegoś
    fachowca (znaczy: innej firmy) na "podkładkę".
    No i chyba trzeba pamiętać zeby legalnie było - zdaje
    się że przedsiębiorców JUŻ obowiązuje np. złomowanie
    wszelkiej elektroniki przez uprawnione podmioty, dobrze
    gadam ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)


  • 3. Data: 2005-11-28 21:31:26
    Temat: Re: Likwidacja wyposażenia
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0511282156410.1676@athlon>
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> pisze:

    > IMHO - jak wszędzie. Protokołem...

    To ja się podłączę.
    Jak powinna brzmieć treść takiego protokołu?
    Mniej więcej oczywiście :)

    > No i chyba trzeba pamiętać zeby legalnie było - zdaje
    > się że przedsiębiorców JUŻ obowiązuje np. złomowanie
    > wszelkiej elektroniki przez uprawnione podmioty, dobrze
    > gadam ?

    Czyli?
    Jeśli np. mam w firmie (sp. z o.o. jeśli to ma jakieś znaczenie) dwa
    nienaprawialne monitory i takąż drukarkę (zakwalifikowane kiedyś jako środki
    trwałe), to co powinnam zrobić w takiej sytuacji?

    --
    PozdrawiaM


  • 4. Data: 2005-11-29 11:45:15
    Temat: Re: Likwidacja wyposażenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Nov 2005, Nixe wrote:

    >> IMHO - jak wszędzie. Protokołem...
    >
    > To ja się podłączę.
    > Jak powinna brzmieć treść takiego protokołu?
    > Mniej więcej oczywiście :)

    Hm... "jak każde pismo" ?
    1. Gdzie
    2. Kto
    3. Kiedy
    4. Co :)
    5. Dlaczego :)

    Spróbuj podłożyć treść, może będziemy grupowo próbowali :)

    >> się że przedsiębiorców JUŻ obowiązuje np. złomowanie
    >> wszelkiej elektroniki przez uprawnione podmioty, dobrze
    >> gadam ?
    >
    > Czyli?

    "Widziałem w prasie".
    I problem mam taki że nie pamietam szczegółów.

    > Jeśli np. mam w firmie (sp. z o.o. jeśli to ma jakieś znaczenie) dwa
    > nienaprawialne monitory i takąż drukarkę (zakwalifikowane kiedyś jako środki
    > trwałe), to co powinnam zrobić w takiej sytuacji?

    Masz tam kilku pracowników ? Najlepiej jakiegoś co kompetencjami
    przystaje do "zakwalifikowania" ?
    A co zrobić ze złomem to chwilowo nie wiem, zdaje się że sprawa
    iż tych posiadających uprawnienia do złomowania (czyli również
    skupu celem złomowania) to mało jest (też widziałem "w prasie" !).
    Chodzi o odzysk/usuwanie ze złomu "materiałów szkodzących
    środowisku".
    Co do reszty...
    To no ja bym protokół j.w. palnął z parafami tych kompetentnych...
    A później wpis do EST i/lub EW - w EW skutkujące wykreśleniem,
    w EST "odłączeniem" (obniża WP, nawet jak ST zamortyzowany to
    ma wpływ na ew. przyszłe ulepszenia)...
    To tak na mój rozum !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)


  • 5. Data: 2005-11-29 18:38:29
    Temat: Re: Likwidacja wyposażenia
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):


    >>> się że przedsiębiorców JUŻ obowiązuje np. złomowanie
    >>> wszelkiej elektroniki przez uprawnione podmioty, dobrze
    >>> gadam ?
    >>
    >> Czyli?
    >
    > "Widziałem w prasie".
    > I problem mam taki że nie pamietam szczegółów.


    "21 października br. weszła w życie ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym
    sprzęcie elektrycznym i elektronicznym opublikowana w Dzienniku Ustaw Nr
    180, pozycja 1495.
    Użytkownik sprzętu przeznaczonego dla gospodarstw domowych jest obowiązany
    do oddania zużytego sprzętu zbierającemu zużyty sprzęt (art.35). Zgodnie z
    art. 36 zabrania się umieszczania zużytego sprzętu łącznie z innymi
    odpadami. Porzucanie zużytego sprzętu w miejscach do tego nieprzeznaczonych
    podlega karze grzywny.
    Użytkownik sprzętu będzie miał prawo nieodpłatnie oddać zużyty sprzęt w
    punkcie sprzedaży tego sprzętu w ilości nie większej niż kupowana (1:1).
    (...)"



    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1