  • 1. Data: 2005-11-28 17:21:12
    Temat: Wewnatrzwspolnotowa dostawa, nabycie, import, export - poukladanie informacji
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Prosilbym o poprawienie mnie i odpowiedzi na pytania.
    Zalozenie, jestem VATowiec, ryczaltowiec

    1. Wykonuje wewnatrz wspolnotowej dostawy towarow.

    a) podatnikowi VAT
    Wystawiam fakture normalna z tym ze stawka VAT jaka stosuje to 0%. Oraz
    stosuje specjalne NIPy.
    Jezeli ja dostarczam towar to musze dopilnowac zeby dokument stwierdajacy
    odebranie tego towaru w kraju czlonkowskim
    innym niz polska do mnie dodatrl (np potwiedrzenia odbioru ), jezeli nabywca
    sam sie trozczy o transport to ja wystawiam dokument
    wydania i osoba odbierajaca towar taki dokument podpisuje u jest "wsio".

    b) osobie nie bedacej podatnikiem VAT
    Jezeli nie przekroczylem progu okreslopnego dla konkretnego panstwa
    wspolnoty, wystawiam normalna krajowa
    fakture z normalna stawka, po przekroczeniu tego progu, wystawiam fakture na
    0% wewnatrz wspolnotowej dostawy, rejestruje sie dla potrzeb VAT
    w kraju do ktorego dostarczam towary i tam oplacam VAT wedlug ich stawek. I
    tu pytanie jak sie taka rejetracja obywa? Czy ja ten vat wykazuje
    w ewidencji VAT7 , jak to wyglada?

    c)sprzedaje nowy srodek transpotu,
    zawsze niezaleznie od tego czy osoba nabywajaca jest podatnikiem stosuje
    procedure jaka jest przy wewnatrz
    wspolnotowej dostawie towarow dla VATowca, z tym ze ja sie rejestruje jako
    VATowiec w danym kraju i oplacam VAt jezeli sprzedaje
    niepodatnikowi

    2. Wewnatrz wspolnotowe nabycie towarow:

    a) od podatnika VAT
    na koniec okresu rozliczeniowego wystawiam do tego celu osobna fakture
    wenwetrzna WSN w ktorej zamieszzcam wszystki epozycje
    z faktur otrzymanych od konrahentow, stosujac stawke podatka taka jaka
    obowiazywala przy konretnych towarach/uslugach w polsce
    + oplaty zwiazane z dostarczeniem,
    ALE procz tego ze podatek musze zaplacic, moj przychod w ewidencjip
    rzychodow sie nie zwieksza.
    Te sam fakture(??) zamieszczam w ewidencji zakpu VAT i wychodze na zero.

    b) jezeli ni ejestem podatikiem VAT to ?

    3.Import
    tu nic specjalnego sie nie dzieje w ewidencji zakpu VAT umieszczam dokumenty
    zwiazane z zakupem.

    4. export
    Przy sprzedazy wystawiam fakture noramlna, stosuje stawke 0% vat i teraz
    tak, jezeli od momentu wystawienia faktury
    mina 2 miesiace a ja nie otrzymam potwoerdzenia wywiezienia towaru po za
    tyretorium wspolnoty wowczas musze zastosowac normalna stawke podatku
    wpisujac fakture do ewidencji VAT (ale nie wystawiam faktury korygujacej?) .
    Jezeli w pozniejszym okresie otrzymam ten dokument dokonuje okrekty
    deklaracji VAT zmeiniajac stawke na 0%. (ale znow nie wystawiam fakt
    korygujacej?)

    P.