  • 1. Data: 2005-02-16 18:24:08
    Temat: Limit a Vat
    Od: "Aśka" <m...@w...pl>

    Witam
    W 1998r. zaczełam wynajmować lokale mieszkalne i użytkowe jako osobne źródło
    przychodu oraz nie był związany z działalnością gospodarczą polegającą na
    najmie lokali. W tym celu złożyłam druk Vat6 oświadczenie o wyborze
    zwolnienia gdyż przewidywana kwota przychodu nie przekroczyłaby w ciągu roku
    kwoty 80.000 zł. Pod koniec roku 1998 założyłam działalność polegajacą na
    ochronie zdrowia ludzkiego "Usługi medyczne" zwolnioone od podatku Vat. Od
    roku 2001 kwota limitu uprawniajaca do zwolnienia została zmiejszona do
    10.000 euro i tu zaczynają sie problemy w rozumieniu przeze mnie ustaw
    podatkowych. Czy przychody z najmu nie zwiazanych z działalnościa
    gospodarczą jako osobne żródło przychodów sumuja sie z przychodami z
    działalności gospodarczej zwolnionej z podatku Vat co do przekroczenia
    limitu zwolnienia a podatku od towarów i usług? Chodzi mi o lata 2001-2004.
    OD 1maja 2004 wiem że do ustalaniu kwoty limitu nie wlicza się świadczenia
    usług zwolnionych od podatku, a do dnia 30 kwietnia 2004 wartość
    opodatkowanych i zwolnionych. Czy było to bez znaczenia z jakich źródeł były
    to przychody?. Pozdrawiam