  • 1. Data: 2005-02-16 14:34:25
    Temat: ojca dzialalnosc gospodarcza i zus
    Od: "Darek" <skwierczacyNOłsPAM@wp.pl>

    witajcie

    Moj ojciec ma zamiar otworzyc dzialalnosc gosp. i w zwiazku z tym mam
    nastepujace pytania : jesli ojciec jest zatrudniony, /pracodawca placi jego
    zus/ i chce zalozyc dzialalnosc czy musi o tym fakcie informowac obecnego
    pracodawce ? rozumiem ze kiedy juz prowadzi swoja dzialalnosc placi tylko
    skladke zdrowotna ?

    czy formalnosci podczas rejestracji dzialanosci moze zalatwiac osoba
    upowazniona, np syn ?

    pozdrawiam

    Darek

  • 2. Data: 2005-02-16 14:42:34
    Temat: Re: ojca dzialalnosc gospodarcza i zus
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Darek wrote:

> [...]
    > zus/ i chce zalozyc dzialalnosc czy musi o tym fakcie informowac
    > obecnego pracodawce ? rozumiem ze kiedy juz prowadzi swoja dzialalnosc

    Jeśli w umowie o pracę nie ma zakazu takiej dziełalności, to zależy od
    tego jak się będzie rozliczał z podatku. Jeśli KPiR i podatek według
    skali to musi powiadomić zakład żeby mu nie odlaczali kwoty wolnej.
    Obecnie ma sens wybór w takiej sytuacji podatku liniowego 19%. Podatek
    zacznie płacić zapewne trochę wcześniej, ale ostateczna kwota na koniec
    roku wyjdzie ta sama lub nawet niższa. Przy liniowym nie ma obowiązku
    informowania zakładu.