  • 1. Data: 2005-02-16 18:50:03
    Temat: zlecenie koszty
    Od: "Bea" <b...@W...gazeta.pl>

    Czy jest mozliwosc naliczenia rzeczywistych kosztow (zamiast ryczaltowych
    20%) od umowy zlecenia.
    np. koszty rozmow telefonicznych zwiazane z wykonywaniem zlecenia wykazane w
    bilingu.

    Pozdrawiam!
    Bea

  • 2. Data: 2005-02-16 20:24:13
    Temat: Re: zlecenie koszty
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Przy umowie zleceniu oraz od tego roku i przy umowie o pracę przyjmujemy
    koszty jakie dyktuje nam ustawa . Przy umowie zleceniu ustawa mówi tylko o
    20 procentach i innej możliwości nie ma.
    To przy prowadzeniu działalności i rozliczaniu się na zasadach ogólnych
    przyjmuje się faktycznie poniesione koszty potwierdzone fakturą.
    Maria

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2005-02-16 20:40:25
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Maria" <m...@n...pl> wrote in message
> [...]
    > To przy prowadzeniu działalności i rozliczaniu się na zasadach ogólnych
    > przyjmuje się faktycznie poniesione koszty potwierdzone fakturą.

    a co z art. 22 ust.10 ustawy o PDOF??
    tylko trzeba to solidnie udokumentować.

    Magdi

  • 4. Data: 2005-02-16 21:47:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Feb 2005, Bea wrote:

> [...]
    >+ 20%) od umowy zlecenia.
    >+ np. koszty rozmow telefonicznych zwiazane z wykonywaniem zlecenia wykazane w

    ++++
    9. Koszty uzyskania niektórych przychodów określa się:
    4) z tytułów określonych w art. 13 pkt 2, 4, 6 i 8 - w wysokości 20%
    uzyskanego przychodu, z tym że koszty te oblicza się od przychodu
    pomniejszonego o potrącone przez płatnika w danym miesiącu składki na
    ubezpieczenia [...]
    10. Jeżeli podatnik udowodni, że koszty uzyskania przychodów były wyższe
    niż wynikające z zastosowania normy procentowej określonej w ust. 9 pkt
    1-4, koszty uzyskania przyjmuje się w wysokości kosztów faktycznie
    poniesionych.
    ----

    Po polsku: "jak się ma przekonujące kwity to można".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-02-16 21:50:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Feb 2005, Maria wrote:

    >+ Przy umowie zleceniu ustawa mówi tylko o
    >+ 20 procentach i innej możliwości nie ma.

    Ciekawe - a cytat który przed chwilą wysłałem... jakbyś tak
    zajrzała... ;)
    Nie pomyliłaś aby ze zniesieniem limitu "ryczałtu 140 zł" (czy
    w tej okolicy) w którym NAPRAWDĘ nie dało się wykazać
    "rzeczywistych KUP" ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-02-17 07:28:01
    Od: "Beata Umnicka" <b...@N...gazeta.pl>

    Dzieki bardzo :)
    Kwity sie znajda.

    Sorry za proste pytania, ale pierwszy raz mam taka umowe.

    Pozdrawiam!

    Bea