  • 1. Data: 2005-03-07 22:49:25
    Temat: Faktura korygująca do WDT
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    [dgof, kpir]

    Klient ze Szwecji kupił ode mnie w grudniu sprzęt, ale teraz, w marcu
    kilka szt. zwrócił (umówiliśmy się, że zwróci to, czego nie sprzeda
    klientom). W grudniu była faktura na całość, teraz muszę wystawić
    korektę na te kilka szt.

    Czy muszę mieć jakiekolwiek potwierdzenie odebrania faktury korygującej
    przez kontrahenta? Wg RMF dot. faktur - nie muszę, ale czy nie potrzebuję
    tego np. do obniżenia podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym?

    Czy muszę mieć jakiekolwiek inne dokumenty do tej faktury (np. list
    przewozowy od paczki ze zwrotem), czy też mogę sobie ją wystawić 'ot tak'?

    P.

  • 2. Data: 2005-03-08 08:45:02
    Temat: Re: Faktura korygująca do WDT
    Od: "Michał" <m...@i...pl>

> [...]
    > kilka szt. zwrócił (umówiliśmy się, że zwróci to, czego nie sprzeda
    > klientom). W grudniu była faktura na całość, teraz muszę wystawić

    Czy klient już zapłacił za całość towaru? Jeżeli tak to nie musiałeś
    wystawiać faktury korygującej zrobiłby tak jak ty dostawe do ciebie z
    powrotem z nową fakturą i potwierdziłbyś mu odbiór na liście przewozowym,
    specyfikacji.

    > Czy muszę mieć jakiekolwiek potwierdzenie odebrania faktury korygującej
    > przez kontrahenta? Wg RMF dot. faktur - nie muszę, ale czy nie potrzebuję
    > tego np. do obniżenia podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym?

    Potwierdzenia odebrania faktury korygującej nie musisz mieć.

    > Czy muszę mieć jakiekolwiek inne dokumenty do tej faktury (np. list
    > przewozowy od paczki ze zwrotem), czy też mogę sobie ją wystawić 'ot tak'?

    Powienieneś mieć list przewozowy lub specyfikację wystawione przez
    kontrahenta na ten zwrot.

  • 3. Data: 2005-03-08 09:07:32
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    "Michał" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > wystawiać faktury korygującej zrobiłby tak jak ty dostawe do ciebie z
    > powrotem z nową fakturą i potwierdziłbyś mu odbiór na liście przewozowym,

    Szczerze mówiąc nie pamiętam, czy zapłacił. Owszem, możemy zrobić tak, że on
    mi odsprzeda mój własny sprzęt, ale chyba odpowiedniejsza w takim przypadku
    jest korekta, nie?

    W Polsce np. niektóre firmy miały problemy w przypadku zwrotów sprzętu (że
    nie mają w przedmiocie działalności handlu sprzętem elektronicznym, itd.) -
    wymagali korekty.

    > Powienieneś mieć list przewozowy lub specyfikację wystawione przez
    > kontrahenta na ten zwrot.

    Masz jakiś odnośnik do konkretnego przepisu w tej sprawie? Ja widzę tylko
    wymóg posiadania takich dokumentów przy WDT, a to przecież nie jest WDT, tylko
    zwrot.

    A specyfikacja wystawiona przez kontrahenta jak ma wyglądać? Bo klient
    dołączył do przesyłki wydrukowanego maila, w którym podkreślił na kolorowo
    zdanie, że 'zwracamy 2 szt.'. Oczywiście bez podpisów, pieczątek, odcisków
    palców i kropel krwi.

    P.