  • 1. Data: 2004-12-30 11:44:52
    Temat: Limited Ltd
    Od: KL<k...@y...de>

    W Niemczech istnieje mozliwosc zalozenia dzialalnosci gospodarczej na zasadach
    angielskich z nazwa Limited (Ltd.) ktora jest alternatywa do niemieckich form
    prawnych i charakteryzuje sie m.in. mniejszym kapitalem zakladowym. Czy w Polsce
    tez istnieje taka mozliwosc jako alternatywa do spolki z o.o.? Bede bardzo
    wdzieczna za odpowiedz.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-12-31 12:59:46
    Temat: Re: Limited Ltd
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    KL napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >w Polsce
    >tez istnieje taka mozliwosc jako alternatywa do spolki z o.o.?

    Przyznaję, że za odpowiedniki uważałem
    Ltd. (ang.), GmBH (niem.), z o. o. (pol.)
    Znaczy się zbliżone konstrukcje prawne, bo progi kapitałowe i
    rozliczanie się z fiskusem to już mogą być inne. Jeżeli w Niemczech
    obok GmBH istnieje Ltd. (inna w sensie prawnym) to nie wiem...
    W Polsce może spółka cywilna?

  • 3. Data: 2004-12-31 18:26:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Dec 2004, Arek wrote:
    [...]
    >+ W Polsce może spółka cywilna?

    ...no S.C. to "ltd" nie jest :)
    Jak rozumiem pytanie "na zasadach angielskich" sprowadzało się
    własnie do NIEryzykowania całym majątkiem osobistym...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2004-12-31 20:30:58
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a) w wiadomości: ...
    [...]

    >...no S.C. to "ltd" nie jest :)
    >Jak rozumiem pytanie "na zasadach angielskich" sprowadzało się
    >własnie do NIEryzykowania całym majątkiem osobistym...

    To wiem. Kiedyś odpowiedzialność tylko do wys. kapitału
    założycielskiego. Teraz ?
    Ale S.C. może byłaby dla autora wygodniejsza z innych powodów?

  • 5. Data: 2004-12-31 20:32:00
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > ...no S.C. to "ltd" nie jest :)
    > Jak rozumiem pytanie "na zasadach angielskich" sprowadzało się
    > własnie do NIEryzykowania całym majątkiem osobistym...

    no to z.o.o chyba?

    P.

  • 6. Data: 2005-01-03 09:25:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 31 Dec 2004, Przemek R. wrote:
    [...]
    >+ > własnie do NIEryzykowania całym majątkiem osobistym...
    >+
    >+ no to z.o.o chyba?

    ...nie może być, by pytanie było o spółkę z *niższym* kapitałem
    założycielskim niż "z o.o." (a ściślej: "niemiecka wersja naszego
    z_o.o. !).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-01-03 21:37:06
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    a ściślej: "niemiecka wersja naszego
    > z_o.o. !).

    tak wiec w niemieckiej bedzie to "GmbH" a odpowiednik zoo w wersji
    angielksiej to " Ltd"

    P.

  • 8. Data: 2005-01-03 22:58:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 3 Jan 2005, Przemek R. wrote:
    [...]
    >+ tak wiec w niemieckiej bedzie to "GmbH" a odpowiednik zoo w wersji
    >+ angielksiej to " Ltd"

    O to poszło: możesz potwierdzić lub zaprzeczyć czy w Niemczech są
    dwie *różne* formy "ograniczonej odpowiedzialności", coś w stylu
    trzeciej formy obok z_o.o. i S.A - ale (ta druga "ograniczona")
    *tańsza* niż sp.z_o.o. (mniejszy kapitał na przykład) ?
    Tu nie chodzi o przetłumaczenie GmbH na Ltd :) tylko o ew.
    'niemiecki' odpowiednik naszej sp.z_o.o. na Słowacki (ile
    tam chcą, równowartość naszych ~10 000 zł, tak ?)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-01-04 17:06:54
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > 'niemiecki' odpowiednik naszej sp.z_o.o. na Słowacki (ile
    > tam chcą, równowartość naszych ~10 000 zł, tak ?)

    :-) napisalem to co w ksiazce znalazlem :-) wiecej nie ma bo to ksiazka
    do ksiegowosci

    pozrawiam :-)

    P.