  • 1. Data: 2004-12-30 12:05:27
    Temat: grupowe ubezpieczenie a potrącenie z wynagrodzenia
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Witam

    Czy przy ustalaniu kwoty wynagrodzenia wolnej od potrąceń stosuję zasadę, że
    wolne jest 80% minimalnego wynagrodzenia za pracę po odliczeniu składek na
    ub. społeczne oraz zaliczki na podatek doch. od osób fizycznych?

    No i pytanie - jak to liczyć.

    Np pracownik jest zatrudniony na pełny etat - zarabia 1020 zł brutto (KUP
    normalne - nie podwyższone), a więc:
    skł. na ub. społ. 190,84
    skł. na ub. zdrow. zapłacona 68,41
    skł. na ub. zdrow. do potrącenia 64,26
    zal. na pod. doch. 138,13
    ulga pod. 44,18
    zaliczka do wpłaty do US: 29,70

    czyli gdybym miała liczyć zgodnie z powyższymi wytycznymi, to : 1020 -
    190,84 - 138,13 = 691,03 i ta kwota musi być większa niż 824*80% czyli 659,2
    (tzn że z wynagrodzenia mogę ewentualnie potrącić jedynie 31,83 zł (691,03 -
    659,20) czy tak ????????????????

    z góry dziekuję za pomoc

    pozdrawiam
    monika

  • 2. Data: 2004-12-30 16:28:45
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Witam - moje pytanie poprzednie uznajmy za niebyłe.... mam już jasność co do
    tego....

    mam tylko wątpliwości, czy jesli np pracownik jest zatrudniony na pół etatu
    i dostaje 412 zł brutto, a do tego ma podwyższone kup i zerową ulgę
    podatkową (a więc netto 293,89) to limit odliczeń na grupowe ubezp.
    pobierane za jego zgodą wynosi w jego przypadku 293,89*80% czy też
    334,82*80% (334,82 to kwota netto w przypadku zatrudnienia na 1/2 etatu przy
    stawce min. 412 zł, normalnym kup i uldze pod. 44,17 zł).

    pozdrawiam
    i błagam o pomoc

    monika