  • 1. Data: 2003-12-06 12:11:23
    Temat: Lokal-dzialalnosc gospodarcza.
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    Wynajmuje mieszkanie w Warszawie. Umowa jest miedzy mna jako osoba fizyczna
    a wynajmujacym tez osoba fizyczna. Mam tez aneks do umowy, ze na wydzielonej
    powierzchni 8m2 (jeden pokoj) moge prowadzic dzialalnosc gospodarcza ale
    najemca musi dopilnowac wszystkich formalnosci typu zlgoszenie tego faktu
    gdzie trzeba jak i odprowadzenie odpowiednich podatkow. Pytanie brzmi: gdzie
    musze to zglosic? i ile placic podatku? Jesli w ogole musze to zglaszac?

    Mam jeszcze pytanie dotyczace swiadczenia uslug telekomunikacyjnnych.
    Dostarczam Internet mam w zwiazku z tym pyanie jakiefo typu jest to
    dzialalnosc? Jaki przedmiot dzialalnosci powinien byc wpisany w KRS? inne
    uslugi? czy jest jakas specjalna kategoria?

  • 2. Data: 2003-12-07 20:38:09
    Temat: Re: Lokal-dzialalnosc gospodarcza.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Dec 2003, Piwek wrote:
    [...]
    >+ powierzchni 8m2 (jeden pokoj) moge prowadzic dzialalnosc gospodarcza ale
    >+ najemca musi dopilnowac wszystkich formalnosci typu zlgoszenie tego faktu
    >+ gdzie trzeba jak i odprowadzenie odpowiednich podatkow.

    Hm... jakoś tak powątpiewam: IMO podatku który powinien płacić
    wynajmujący *nie da się* zapłacić przez najemcę: albo to jest jego
    "dochód na zasadach ogólnych", albo jego ryczałt.
    Takoż podatek od nieruchomości (lokalu) w którym jest porowadzona
    DG, choć nie wiem jak jest w "dużej" wspólnocie lub spółdzielni:
    być może płaci się "pośrednio" i podatek jest wliczony w podwyższoną
    opłatę od powierzchni wykorzystywanej do DG, może ci ktoś napisze.

    >+ Pytanie brzmi: gdzie musze to zglosic?

    A primo, to my mamy wiedzieć co to za lokal ?
    W "jednowładnym" :) budynku, w małej wspólnocie, dużej wspólnocie,
    spółdzielni (własnościowy/z_prawem_spółdzielczym/lokatorski),
    komunalne,... ? Wróżki szukasz ?

    >+ i ile placic podatku?

    To *on* musi zgłosić. Możesz za niego polatać "po urzędach", IMO :)
    [...]
    >+ Mam jeszcze pytanie dotyczace swiadczenia uslug telekomunikacyjnnych.
    >+ Dostarczam Internet mam w zwiazku z tym pyanie jakiefo typu jest to
    >+ dzialalnosc?

    W GUS ci powiedzą: opisujesz zakres działalności "własnymi słowami"
    do rejestracji, a klasyfikacji rodzaju DG (w odróżnieniu od klasyfikacji
    poszczególnych umów !!) GUS dokonuje bezpłatnie.

    >+ Jaki przedmiot dzialalnosci powinien byc wpisany w KRS?

    A, do KRS ?
    To ja z szacunkiem, ale nie wiem :)
    Powiadasz że EDG to dla ciebie mało ??

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, "awantura o słuszność prawomocności
    nakazu KRS" do odszukania na googlu :))

  • 3. Data: 2003-12-08 20:00:06
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > A primo, to my mamy wiedzieć co to za lokal ?
    > W "jednowładnym" :) budynku, w małej wspólnocie, dużej wspólnocie,
    > spółdzielni (własnościowy/z_prawem_spółdzielczym/lokatorski),
    > komunalne,... ? Wróżki szukasz ?
    A zebym to ja wiedzial :-) po prostu wynajmuje...to jest chyba wykupione
    meiszkanie przez tego wlasciciela.. (komunalne mozna w ogole wynajmowac????
    afaik nie) Jest tu wspolnota mieszkaniowa i tyle co wiem. W umowie mam aneks
    ze na wydzielonej poweirzchni moge prowadzic dzial. gosp. Czy jesli mam tam
    tez zapis, ze sam powinienem oplacac podatki a faktycznie nie jestem w
    stanie tego robic bo inne przepisy mowia co innego to czy to znaczy ze ten
    punkt umowy jest niewazny?\

    > A, do KRS ?
    > To ja z szacunkiem, ale nie wiem :)
    > Powiadasz że EDG to dla ciebie mało ??

    Malo malo..to jest spolka z o.o. Zreszta juz istnaieje tylko na razie czym
    innym sie zajmuje.

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

  • 4. Data: 2003-12-08 23:16:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Dec 2003, Piwek wrote:

> [...]
    >+ meiszkanie przez tego wlasciciela.. (komunalne mozna w ogole wynajmowac????

    Załóżmy sobie do dywagacji wariant pesymistyczny: niech jest
    to mieszkanie komunalne i najemca (nie mając do tego prawa) ci
    wynajął jego część.
    Jakie skutki dla siebie proponujesz ? ;) (zeznałeś że *nie wiesz*
    co to za lokal, znaczy aktu własności/dzierżawy/innego prawa nie
    widziałeś :))

> [...]
    >+ stanie tego robic bo inne przepisy mowia co innego to czy to znaczy ze ten

    IM*H*O tak. Spytaj prawników na .prawo, jak na mój gust - będziesz
    ponosił odpowiedzialność za "dostarczenie środków na podatki" :),
    tzn. wpłacenie ich właścicielowi lub dzierżawcy.
    Na pewno jest kłopot z podatkiem dochodowym - bo to "jego" dochód
    i nic nie poradzisz :]
    Czy np. gruntowy mógłbyś płacić ty ?
    Hm... tak kombinuję - być może jest furtka (ze względu na dzierżawców :))
    i da się ciebie w to wcisnąć. Może to samo z nieruchomością (znaczy,
    "wykorzystywaną na cele...").
    A jak właściciel płaci "swoje" podatki od nieruchomości ?
    Osobiście ? (nie bić, mieszkam w małej wspólnocie i płacę osobiście :))

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-12-09 12:37:43
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > A jak właściciel płaci "swoje" podatki od nieruchomości ?
    > Osobiście ? (nie bić, mieszkam w małej wspólnocie i płacę osobiście :))

    Tak placi osobiscie. Tylko, ze wynajmuje mi to jako osobie fizycznej wiec
    stawki jak zakladam mial nizsze. Ale w pewnym momencie podpisalismy aneks do
    umowy, ze jeden pokoj idzie na dzialalnosc gospodarcza wiec zakladam, ze
    powinien to zglosic gdzies i odprowadzac wieksze podatki tylko w aneksie
    zastrzegl ze mam to robic ja....

    > Załóżmy sobie do dywagacji wariant pesymistyczny: niech jest
    > to mieszkanie komunalne i najemca (nie mając do tego prawa) ci
    > wynajął jego część.

    Akurat tu jestem pewny, ze jest to jego mieszkanie i nie jest komunalne. \

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...