  • 1. Data: 2006-04-11 12:47:54
    Temat: Re: Ludzie czy ktos widzial co chca zrobic z VATem na samochod
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik "mnietek" <m...@n...spamuj> napisal w wiadomosci
    news:e1g8g7$3rn$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witajcie!
    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,59305,32667
    07.html
    > Artykul: Fiskus namieszal w motoryzacji.
    >
    > Co z ludzmi ktorzy maja np od miesiaca samochod i odliczyli 6000, to tez
    beda
    > placic podatek VAT od uzytku prywatnego? Toz to bandytyzm.

    Oj - no ktos musi przeciez zaplacic za paliwo do nieistniejacego samochodu
    przyszlego Ministra Finansow - Stanislawa L (i jego malzonki) :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 2. Data: 2006-04-11 13:46:28
    Od: mnietek <m...@n...spamuj>

    Witajcie!
[...]

    Bo dla nowych nabywcow aut to korzystne rozlozenie na raty VATU ktory wstepnie
    odliczaja w 100% i zwrotu do US w formie tego podatku proporcjonalnie do czasu
    uzywania. Czy ktos wie cos wiecej?

  • 3. Data: 2006-04-12 00:32:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello mnietek,

    > Witajcie!
    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,59305,32667
    07.html

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/2029020,59305
    ,3266707.html

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2006-04-14 08:09:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Apr 2006, mnietek wrote:

> [...]
    >
    > Co z ludzmi ktorzy maja np od miesiaca samochod i odliczyli 6000, to tez beda
    > placic podatek VAT od uzytku prywatnego? Toz to bandytyzm.

    Moment, a jest obowiązek korzystania z samochodu służbowego do celów
    osobistych?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-04-14 23:09:14
    Od: mnietek <m...@n...spamuj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > On Tue, 11 Apr 2006, mnietek wrote:
    >

    > Moment, a jest obowiązek korzystania z samochodu służbowego do celów
    > osobistych?

    Odpowiedz masz w linkwanym artykule z pierwszego postu - przeczytales go wogole???
    Interpretacja US jest taka,ze "Placisz bez wyjatkow" majac samochod osobowy w
    firmie. Musisz placic ten podatek przez domniemanie!

  • 6. Data: 2006-04-15 05:58:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mnietek wrote:

> [...]
    > go wogole??? Interpretacja US jest taka,ze "Placisz bez wyjatkow"
    > majac samochod osobowy w firmie. Musisz placic ten podatek przez

    Chyba coś innego czytamy.
    Możesz konkretnie zacytować, bo ja nie widzę
    obowiązku używania.

  • 7. Data: 2006-04-15 11:34:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Apr 2006, mnietek wrote:

    > Odpowiedz masz w linkwanym artykule z pierwszego postu - przeczytales go
    > wogole???

    Ano czytałem.
    I standardowo w tytułach (np. "Płacić bez wyjątków") jest co innego
    niż w treści. Jakoś trzeba przyciągnąć czytelnika, nie?? ;>
    Czytałeś poza tytułami? ;)

    > Interpretacja US jest taka,ze "Placisz bez wyjatkow" majac samochod osobowy
    > w firmie. Musisz placic ten podatek przez domniemanie!

    Pokaż w tekście.
    Ja tam widzę tak: "nowych przepisów obcišżajšcych podatkiem używanie
    firmowych samochodów osobowych do celów prywatnych. [...] bez względu
    na to, ile rzeczywiœcie kilometrów miesięcznie przejeżdżać będš
    pracownicy w tzw. celach prywatnych. [...] Miesięczny podatek firma
    będzie zmuszona naliczać nawet na skutek jednorazowego, krótkotrwałego
    użycia auta do celu prywatnego."
    Przekonanie prof. Modzelewskiego że "ministerstwo...de facto nie
    zamierza odróżniać użytku prywatnego od służbowego" powinno się
    oceniać biorąc pod uwagę zasługi tego pana w zakresie podatku VAT.
    AFAIR był on "zamieszany w prace", w wyniku których na początku przepisy
    były BARDZO restrykcyjne, za drobne uchybienia można było oberwać
    od US "unieważnieniem f-ry" (VAT w plecy po polsku mówiąc plus ew.
    30% "nawiązka"). Kilka lat później wyraźał zdziwienie że na podstawie
    tych przepisów NSA skazuje podatników na wykonanie takich postanowień
    US :]

    Ad rem:
    Mi wychodzi że MF rzeczywiście chce wprowadzić restrykcyjną zasadę:
    jakiekolwiek używanie "osobiste" -> podatek się należy (cały).
    Ale "bez wyjątku"... to jest tylko w tytule!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)