  • 1. Data: 2006-04-11 03:40:01
    Temat: Osoba samotnie wychowująca a 10 dni małżeństwa
    Od: "Stryjenka" <a...@w...pl>

    Do grudnia 2005r. byłam matką samotnie wychowującą dziecko.

    20 grudnia wyszłam za mąż (mąż jest cudzoziemcem, mamy rozdzielność
    majątkową).

    Nie wiem, jak powinnam rozliczyć swój PIT. Znalazłam w internecie coś
    takiego:

    "Osoba samotnie wychowująca dziecko nie musi być samotna przez cały rok, aby
    skorzystać z rozliczenia preferencyjnego."

    Jeżeli to prawda, to na jakiej podstawie prawnej opiera się to stwierdzenie?

    Będę z góry wdzięczna za odpowiedź.

    Stryjenka

  • 2. Data: 2006-04-11 14:51:12
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Stryjenka wrote:
> [...]
    > skorzystać z rozliczenia preferencyjnego."
    >
    > Jeżeli to prawda, to na jakiej podstawie prawnej opiera się to stwierdzenie?

    Możesz się rozliczyć jako samotna matka.
    Podstawa prawna jest w updof w postaci stwierdzania "w roku podatkowym".
    Tam gdzie jest mowa o wspólnym rozliczaniu sie przez małżonków jest
    wyraźnie napisane "przez rok podatkowy".
    Czyli aby się rozliczyć wspólnie trzeba być małżenśtwem przez cały rok,
    aby się rozliczyć jak samotna matka, wystarczy nią być przez 1 dzień.