eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiLudzie czy ktos widzial co chca zrobic z VATem na samochod › Re: Ludzie czy ktos widzial co chca zrobic z VATem na samochod
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ludzie czy ktos widzial co chca zrobic z VATem na samochod
    Date: Sat, 15 Apr 2006 13:34:10 +0200

    On Sat, 15 Apr 2006, mnietek wrote:

    > Odpowiedz masz w linkwanym artykule z pierwszego postu - przeczytales go
    > wogole???

    Ano czytałem.
    I standardowo w tytułach (np. "Płacić bez wyjątków") jest co innego
    niż w treści. Jakoś trzeba przyciągnąć czytelnika, nie?? ;>
    Czytałeś poza tytułami? ;)

    > Interpretacja US jest taka,ze "Placisz bez wyjatkow" majac samochod osobowy
    > w firmie. Musisz placic ten podatek przez domniemanie!

    Pokaż w tekście.
    Ja tam widzę tak: "nowych przepisów obcišżajšcych podatkiem używanie
    firmowych samochodów osobowych do celów prywatnych. [...] bez względu
    na to, ile rzeczywiœcie kilometrów miesięcznie przejeżdżać będš
    pracownicy w tzw. celach prywatnych. [...] Miesięczny podatek firma
    będzie zmuszona naliczać nawet na skutek jednorazowego, krótkotrwałego
    użycia auta do celu prywatnego."
    Przekonanie prof. Modzelewskiego że "ministerstwo...de facto nie
    zamierza odróżniać użytku prywatnego od służbowego" powinno się
    oceniać biorąc pod uwagę zasługi tego pana w zakresie podatku VAT.
    AFAIR był on "zamieszany w prace", w wyniku których na początku przepisy
    były BARDZO restrykcyjne, za drobne uchybienia można było oberwać
    od US "unieważnieniem f-ry" (VAT w plecy po polsku mówiąc plus ew.
    30% "nawiązka"). Kilka lat później wyraźał zdziwienie że na podstawie
    tych przepisów NSA skazuje podatników na wykonanie takich postanowień
    US :]

    Ad rem:
    Mi wychodzi że MF rzeczywiście chce wprowadzić restrykcyjną zasadę:
    jakiekolwiek używanie "osobiste" -> podatek się należy (cały).
    Ale "bez wyjątku"... to jest tylko w tytule!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)