    Date: Wed, 21 Feb 2018 10:35:33 +0100
    From: temp11 <g...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: MK RZ pytanko o tabelkę składek ZUS

    Zacząłem bawić się w MK.

    Księgowość->Ustawienia->
    Dane właściciela, ZUS i ubezpieczenie właściciela->
    ZUS i ub.zdrowotne

    Klikam PIT-5, pusto w odliczeniach składek ZUS = źle wyl. podatek.
    Zaznaczam przy tabelce
    [v] Składki odliczane w danym miesiącu
    No Ok, na PIT-5 odliczyło, ale źle, bo od podstaw styczniowych, ale
    widać że coś działa.

    Ale nie mogę wpaść na pomysł jak dostać się do takiej tabelki z
    wysokościami składek za 2017r (2018r to pierwszy otworzony rok
    księgowy). Zakładam, że tabela składek za 2017 nie istnieje, bo nie
    był założony 2017 rok księgowy (jakoś to można jeszcze zrobić?)

    Ostatecznie mogę poprawić podstawy i kwoty składek w tabelce dla 2018r
    i zaznaczyć [v] Składki odliczane w miesiącu, ale to chyba nie tędy
    droga.

    Ale zaraz, jak odznaczam "[ ] Składki odliczane w danym miesiącu to"
    to zeruje (0,00) mi kolumny "Ub.społ. do odliczenia" i ..zdrowotne do
    odliczenia". Zaznaczam opcję i kwoty pojawiają się ponownie.

    Co to jest?
    O co tu chodzi?

    "Ustawienia":
    KPiR,vat,metoda kasowa sty-gru.(bez rozrachunków),miesięczne.