  • 11. Data: 2011-02-05 20:46:54
    Temat: Re: Mała działalność - jak najkorzystniej?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-02-05, Patryk Włos <p...@i...peel> wrote:

    [...]

    > No dobra, ale czy to, co napisałem wyżej, można interpretować jako
    > faktyczne prowadzenie działalności gospodarczej?

    Jedna z definicji (ustawa o dg):

    "zarobkowa działalność wytwórcza, budowlana, handlowa, usługowa oraz poszukiwanie,
    rozpoznawanie i wydobywanie kopalin ze złóż, a także działalność zawodowa,
    wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły."

    Druga z definicji (ustawa o pit):

    "działalność zarobkową (wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową; lub: polegającą
    na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż; lub: polegającą
    na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych), prowadzoną
    we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły,
    z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł
    wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9."

    Jest to jak widać trochę uznaniowa kwestia. Ale tak po prawdzie jeśli masz etat,
    to jedynym kosztem realnym prowadzonej DG jest konieczność zapłacenia dodatkowej
    składki zdrowotnej, z której większość i tak potem odliczysz od podatku
    dochodowego.

    Trzeba wprawdzie prowadzić KPiR i ew. podlegać pod VAT, ale przy małej działalności
    nie ma aż tak dużo biurokracji (zwłaszcza jak się wybierze rozliczenia kwartalne).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2011-02-05 23:03:10
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-02-05, o godz. 20:46:54
    Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Trzeba wprawdzie prowadzić KPiR i ew. podlegać pod VAT, ale przy
    > małej działalności nie ma aż tak dużo biurokracji (zwłaszcza jak się

    Jeszcze potencjalnie trzeba doliczyć koszty i papiery związane z GIODO,
    ew. odpadów/środowiskowych nie liczę chyba że będzie nabywał sprzęt
    (najlepiej w kraju, bo inaczej jest potencjał do szopki z GIOŚ) i hgw
    co jeszcze, zakładając że to ma być coś hostingopodobnego gdzie mogą
    znaleźć się jakieś dane podlegające pod to czy owo.

    Tomek

  • 13. Data: 2011-02-05 23:33:05
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tomek wrote:

    > Jeszcze potencjalnie trzeba doliczyć koszty i papiery związane z
    > GIODO, ew. odpadów/środowiskowych
    > i hgw co jeszcze

    Jak to co? DRA co miesiąc przecież musi zrobić :-)

  • 14. Data: 2011-02-05 23:38:44
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-02-06, o godz. 00:33:05
    "cef" <c...@i...pl> napisał(a):

    > Jak to co? DRA co miesiąc przecież musi zrobić :-)

    I kto to pisze ;)

    Tomek

  • 15. Data: 2011-02-06 21:49:09
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > Jak to co? DRA co miesiąc przecież musi zrobić :-)
    A od kiedy to musi co miesiąc zrobić?

    --
    Pawełj

  • 16. Data: 2011-02-06 21:54:09
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    pawelj wrote:

    > A od kiedy to musi co miesiąc zrobić?

    Od zawsze.
    Zwolnienie dotyczy tylko składania deklaracji.
    Składać nie trzeba, ale dokumentacja być musi.

  • 17. Data: 2011-02-06 22:00:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-06 22:54, cef pisze:

    > Od zawsze.
    > Zwolnienie dotyczy tylko składania deklaracji.
    > Składać nie trzeba, ale dokumentacja być musi.

    Kogoś już skazali za niemanie?

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2011-02-06 22:05:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Kogoś już skazali za niemanie?

    Na razie jeszcze nie wiedzą, że można w ogóle za to ścigać :-)

  • 19. Data: 2011-02-06 22:08:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-06 23:05, cef pisze:

    > Na razie jeszcze nie wiedzą, że można w ogóle za to ścigać :-)

    Pewnie wiedzą, ale czekają na rozkaz, jak już dziura budżetowa osiągnie
    z góry upatrzony poziom.

    Byłoby bardzo źle, gdyby plotka o konieczności tworzenia ZUS DRA
    rozeszła się wśród przedsiębiorców po kilku miesiącach, zamiast po 9 latach.

    --
    Liwiusz