  • 1. Data: 2011-02-05 11:50:47
    Temat: Pit 37, koszty uzyskania przychodu.
    Od: "azot" <f...@g...pl>

    W 2010 byłem zatrudniony w firmie przez 11 miesięcy, od 4 lutego 2010.
    Pracodawca w PIT-11 wpisał w rubryce 37, ze odliczył 1112,50 zł tytułem
    kosztów uzyskania przychodu.
    Jednak na dole PIT-a 11 wpisał uwagę: "Podatnikowi przysługują koszty
    uzyskania przychodu ze stosunku pracy w wysokosci 1223,75 zł"
    Jaką kwotę kosztów uzyskania przychodu mam wpisać w PIT 37. Nadmieniam, ze
    było to moje jedyne zatrudnienie w 2010 roku.

    azot

  • 2. Data: 2011-02-05 11:57:40
    Temat: Re: Pit 37, koszty uzyskania przychodu.
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "azot" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jaką kwotę kosztów uzyskania przychodu mam wpisać w PIT 37. Nadmieniam, ze
    > było to moje jedyne zatrudnienie w 2010 roku.

    Pracodawca moze wpisac *tylko*i*wylacznie* tyle, ile faktycznie odliczyl
    podczas obliczania zaliczek na podatek. Ani wiecej, ani mniej.
    Natomiast jesli Tobie przysluguja wyzsze - np. z tytulu dojazdu do zakladu
    pracy zlokaliowanego poza miejscowoscia zamieszkania, to sobie mozesz takie
    wpisac.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2011-02-05 12:04:31
    Od: "azot" <f...@g...pl>

> [...]
    > Natomiast jesli Tobie przysluguja wyzsze - np. z tytulu dojazdu do zakladu
    > pracy zlokaliowanego poza miejscowoscia zamieszkania, to sobie mozesz

    Pracodawca odliczył i wpisał 10 miesięcy x 111,25 zł, natomiast ja byłem
    zatrudniony 11 miesięcy x 111,25. Rozumiem, ze mogę wpisac koszty uzyskania
    przychodu 11 x 111,25, czyli 1223,75.

    azot

  • 4. Data: 2011-02-05 13:54:15
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-02-05 13:04, azot pisze:

    > Pracodawca odliczył i wpisał 10 miesięcy x 111,25 zł, natomiast ja byłem
    > zatrudniony 11 miesięcy x 111,25. Rozumiem, ze mogę wpisac koszty
    > uzyskania przychodu 11 x 111,25, czyli 1223,75.

    Dokładnie tak.:)

    --
    spp

  • 5. Data: 2011-02-05 15:40:21
    Od: "wefe" <k...@g...pl>

> [...]
    > Natomiast jesli Tobie przysluguja wyzsze - np. z tytulu dojazdu do zakladu
    > pracy zlokaliowanego poza miejscowoscia zamieszkania, to sobie mozesz

    a ja się podepnę pod pytanie czy jeśli pracodawca odliczył mi koszty
    uzyskania przychodów w wysokości 1335,0 zł to mogę z racji tego ze
    mieszkam w innej miejscowości niz. zakład pracy odliczyc sobie kwotę
    1668,72?

    Czy musze mieć na to jakieś bilety imienne?

  • 6. Data: 2011-02-05 16:26:35
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-02-05 16:40, wefe pisze:

    > a ja si? podepn? pod pytanie czy je?li pracodawca odliczy? mi koszty
    > uzyskania przychod?w w wysoko?ci 1335,0 z? to mog? z racji tego ze
    > mieszkam w innej miejscowo?ci niz. zak?ad pracy odliczyc sobie kwot?
    > 1668,72?

    Tak

    > Czy musze mie? na to jakie? bilety imienne?

    Nie. To ryczałt.

    --
    spp

  • 7. Data: 2011-02-07 07:59:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Tak

    za cały rok, czy tylko za te konkretne miesiące?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 8. Data: 2011-02-07 08:50:50
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-02-07 08:59, Budzik pisze:

    > za cały rok, czy tylko za te konkretne miesiące?

    Za te miesiące w którym choć jeden dzień spełniałeś warunek aby
    zastosować wyższe koszty uzyskania.

    --
    spp

  • 9. Data: 2011-02-07 19:10:45
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Sat, 05 Feb 2011 17:26:35 +0100, spp napisał(a):

    > Tak

    > Nie. To ryczałt.

    Ja co prawda nie wniosę nic nowego do tematu, ale właśnie miałem zadać
    identyczne pytania, dlatego też chciałbym serdecznie podziękować koledze
    SPP za odpowiedź.

    --
    Yakhub

  • 10. Data: 2011-03-02 21:53:03
    Od: "matkoc" <matkoc@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Ja również podepnę się pod wątek.
    W ciągu minionego roku pracowałem u 3 pracodawców, na umowę o pracę i teraz
    otrzymałem 3x PIT11
    Od 1 stycznia do 31 sierpnia pracowałem u jednego pracodawcy w moim miejscu
    zamieszkania. Na PIT 11 za ten okres wyliczono mi
    koszty uzyskania przychodu: 1112,50zł
    Zaznaczono też, że koszty uzyskania przychodu zostały uwzględnione do wysokości
    przysługującej podatnikowi z więcej niż jednego stosunku pracy

    Od 1 września do 31 grudnia pracowałem u dwóch pracodawców równocześnie, z tym że
    jeden był u mnie na miejscu a drugi poza moim miejscem zamieszkania (dojazdy, ale nie
    posiadam biletów imiennych)
    Na PIT 11 za ten okres wyliczono mi odpowiednio
    1.pracodawca
    koszty uzyskania przychodu 445zł
    Zaznaczono też, że koszty uzyskania przychodu zostały uwzględnione do wysokości
    przysługującej podatnikowi z jednego stosunku pracy
    2 pracodawca
    koszty uzyskania przychodu również 445zł
    Zaznaczono też, że koszty uzyskania przychodu zostały uwzględnione do wysokości
    przysługującej podatnikowi z jednego stosunku pracy

    Kiedy ze wszystkich PIT zsumuję koszty uzyskania przychodu otrzymuję kwotę:
    2002,50zł.
    Pytanie jakie koszty powinienem wpisać do PIT 37?

    PS. kiedy próbowałem to policzyć za pomocą aplikacji e-PITY to wartość powyżej
    została mi automatycznie zmieniona na 2002, 05zł
    No ale przecież ja jeszcze dojeżdżałem przez 4 miesiące do pracy poza moje miejsce
    zamieszkania. Czy zatem nie powinienem sobie wpisać: 2.502 zł 56?