  • 1. Data: 2005-01-19 06:38:34
    Temat: Maluszek na DG
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    Witam,

    mam zamiar kupic osbie autko - starutkiego malucha za jakies grosze
    (1000zl czy cos) zeby moc dojezdzac do klientow.

    Czy przy kupnie od razu wpisac w umowie, ze to na firme bedzie?
    Czy kupic normalnie na siebie i tak zarejestrowac, a potem
    "przejac" na firme jako srodek trwaly?
    Chcialbym uniknac umowy na firme, bo kiedys ja zlikwiduje, a autko
    moze zostac i trzeba bedzie wtedy pewnie nowy dowod rejestracyjny
    wyrabiac.
    I potem wszystkie wydatki beda normalnie szly do VAT i KPiR (z wyj.
    paliwa ktora tylko do KPiR)?

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 2. Data: 2005-01-19 08:37:52
    Temat: Re: Maluszek na DG
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to środa, 19 stycznia 2005 07:38, gdy Janusz napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

> [...]
    > wyrabiac.
    > I potem wszystkie wydatki beda normalnie szly do VAT i KPiR (z wyj.

    Nie musi być własnością przedsiebiorstwa. Możesz mieć prywatny i rozliczać
    wyjazdy służbowe na podstawie książki z zapisanymi wyjazdami oraz
    zestawienia faktur kosztowych.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2005-01-19 13:54:39
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Wed, 19 Jan 2005 09:37:52 +0100, Tristan Alder wrote:

    > Nie musi być własnością przedsiebiorstwa. Możesz mieć prywatny i rozliczać
    > wyjazdy służbowe na podstawie książki z zapisanymi wyjazdami oraz
    > zestawienia faktur kosztowych.

    ale wlasnie nie chce tak robic na podstawie ksiazki. wolalbym na
    zasadzie, ze wszystko do auta jest na firme:)

    nie da sie go kupic na siebie a potem wpisac do ST?
    i rozliczac jak firmowego?
    komputer tak "przejalem" a wartosc kompa byla pare razy wyzsza:)

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz

  • 4. Data: 2005-01-19 14:08:35
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <s...@4...net>,
    Janusz <j...@a...net.pl> wrote:

> [...]
    > i rozliczac jak firmowego?
    > komputer tak "przejalem" a wartosc kompa byla pare razy wyzsza:)

    A ta firma to co to jest?

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 5. Data: 2005-01-19 14:53:46
    Od: charlie_partana <c...@p...onet.pl>

    > nie da sie go kupic na siebie a potem wpisac do ST?
    > i rozliczac jak firmowego?

    Da się. I tak się robi. I tak możesz spokojnie zrobić. Kupujesz
    samochód. Wpisujesz do ewidencji środków trwałych. Amortyzujesz
    jednorazowo, bo wartość początkowa < 3500 PLN(ale to nie mus tylko
    możliwość). Na podstawie wpisu do EŚT wpisujesz do KUP. Potem
    wszystkie koszty związane z eksploatacją jak i ubezpieczenia itp.
    wpisujesz bezpośrednio do KUP, co jest o tyle lepszym rozwiązaniem, że
    nie musisz bawić się w prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdu i
    liczenie tych kilometrówek...

    --
    Pozdrowienia,
    charlie_partana mailto:c...@p...onet.pl

  • 6. Data: 2005-01-19 16:59:44
    Od: ArS_ <a...@p...onet.pl>

    charlie_partana napisał(a):

> [...]
    > wpisujesz bezpośrednio do KUP, co jest o tyle lepszym rozwiązaniem, że
    > nie musisz bawić się w prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdu i

    tylko trzeba pamietac, ze pozniej sprzedaz tak "wartosciowego" malucha
    jest traktowana jako przychod z DG.
    ArS

  • 7. Data: 2005-01-19 18:00:50
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    ArS_ napisał(a):
    [chodzi po maluszka kupionego za 1000zł]
    > tylko trzeba pamietac, ze pozniej sprzedaz tak "wartosciowego" malucha
    > jest traktowana jako przychod z DG.
    > ArS

    No tak.. żeby tylko ten podatek go nie zabił za pare lat :-))

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2005-01-19 18:05:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tristan Alder napisał(a):
> [...]
    >

    > Nie musi być własnością przedsiebiorstwa. Możesz mieć prywatny i rozliczać
    > wyjazdy służbowe na podstawie książki z zapisanymi wyjazdami oraz

    Tristanie, przestańże wygadywac herezje.

    Czy takie przedsiębiorostwo (osoba fizyczna prowadząca jednoosobowo DG)
    samo w sobie może:
    - zaciągac zobowiązania we własnym imieniu?
    - płacic podatki?
    - posiadać rzeczy a tym samy być wpisane do dowodu rej. samochodu jako
    właściciel?
    - byc strona umów?
    Czy może raczej te wszystkie czynności wykonuje osoba fizyczna we
    własnym imieniu? Ta sam osoba która zawiera umowe kupna sprzedaży robiąc
    zakupu typu chleb-masło w sklepie spozywczym?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2005-01-19 21:28:56
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to środa, 19 stycznia 2005 19:05, gdy Maddy napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Tristanie, przestańże wygadywac herezje.

    Cholera, ja tak robiłem. Księgowałem prywatne auto na podstawie książki
    przebiegu.

> [...]
    > - płacic podatki?
    > - posiadać rzeczy a tym samy być wpisane do dowodu rej. samochodu jako

    Nie rozumiem :(

    > Czy może raczej te wszystkie czynności wykonuje osoba fizyczna we
    > własnym imieniu?

    To zależy jaka forma prawna przedsiębiorstwa. Jeśli DG na KC to owszem,
    jeśli na KH to nie.

    > Ta sam osoba która zawiera umowe kupna sprzedaży robiąc
    > zakupu typu chleb-masło w sklepie spozywczym?

    Tak w ogóle nie rozumiem do czego się czepiasz :(

  • 10. Data: 2005-01-20 06:18:47
    Od: Janusz <j...@a...net.pl>

    On Wed, 19 Jan 2005 15:53:46 +0100, charlie_partana wrote:

> [...]
    > wpisujesz bezpośrednio do KUP, co jest o tyle lepszym rozwiązaniem, że
    > nie musisz bawić się w prowadzenie ewidencji przebiegu pojazdu i

    No wlasnie tak myslalem, ale nie bylem pewny na 100% :)
    Dziekuje bardzo za potwierdzenie.

    I jeszcze jedno pytanie dla upewnienia: paliwo jako brutto
    do KPiR, natomiast cala reszta normalnie? VAT+KPiR ?

    --
    Pozdrawiam,
    Janusz