    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Mam płacić podatek od \"fikcyjnego\" zysku
    Date: Tue, 30 Sep 2003 15:29:08 +0200

    Użytkownik /slawek.d napisał:

    > Przychód 100, zysk 60. Jeżeli chcesz uwzględnić niezapłacone należnośći w
    > KUP to musisz wystąpić do sądu a następnie do komornika. Jeżeli jesteś na KH
    I dopiero kiedy sad na wniosek komornika stwierdzi że egzekucja jest
    nieskuteczna mozna mówic o nieściągalnych naleznościach które moga stac
    sie podatkowym KUP.

    > to możesz na należność zawiązać rezerwę, czy raczej wg obecnej terminologii
    > dokonać odpisu aktualizacyjnego i w momencie oddania wierzytelności do
    > komornika zaliczyć do KUP (wartość netto). Nie jest to jeszcze koniec bojów,
    > ponieważ ta rezerwa jest w KUP tylko "tymczasowo". Jeżeli komornik ściągnie
    > należność to rozwiązujesz rezerwę i zaliczasz ją do przychodów podatkowych.
    Rezerwy na zobowiązania nie są podatkowym KUP!
    Rozwiązanie rezerw także nie wpływa na podatki.
    Kiedy zobowiązanie staje sie podatkowym KUP nie ma już podstaw do
    tworzenia rezerwy.
    Rezerwe tworzy się wczesniej, zanim zobowiązanie będzie sie nadawało do
    odpisania w podatkowe KUP.

    Rezerwa pomniejsza wynik finansowy bilansowy. Na podatkowy nie ma wpływu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl