  • 1. Data: 2006-06-22 08:20:37
    Temat: Mikropłatności, dużo podwykonawców itp.
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Zastanawiam się jak ugryść od strony podatkowej taki biznes:
    Firma ma handluje jakimiś tanimi produktami - tanimi, czyli kosztującymi
    np. 2-3zł za sztukę. Produkty te dostarczane są przez stado podwykonawców,
    które je dostarczają za darmo a gdy ich produkt się sprzeda - dostają
    wypłatę (od każdej sprzedanej sztuki).

    Jak to właściwie zaksięgować? Czy trzeba podpisywać umowy ze wszystkimi
    podwykonawcami? Wystawiać każdemu kupującemu fakturę w wysokości paru zł?

    Sprawa czysto teoretyczna, ale jak pomyślałem o czymś takim to zacząłem się
    zastanawiać jak coś takiego funkcjonuje :) A jakoś funkcjonować musi,
    np. różne portale od których userzy dostają pieniądze za reklamy czy spam...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 2. Data: 2006-06-23 06:05:45
    Temat: Re: Mikropłatności, dużo podwykonawców itp.
    Od: "Anow" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > np. 2-3zł za sztukę. Produkty te dostarczane są przez stado podwykonawców,

    dostawców

    > które je dostarczają za darmo a gdy ich produkt się sprzeda - dostają
    > wypłatę (od każdej sprzedanej sztuki).

    Dostawca przywożąc np 1-06 towar do firmy wystawia na towar fakturę z np.
    40 dniowym terminem płatności- następnie przyjeżdza 30-06 - liczycie ile
    towaru zostało sprzedane i wystawia fakturę korygującą na niesprzededane
    towary. w następnym miesiącu to samo.

  • 3. Data: 2006-06-23 19:30:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jun 2006, Jacek Osiecki wrote:

    > Wystawiać każdemu kupującemu fakturę w wysokości paru zł?

    Hasła (będą w archiwum):
    - sprzedaż bezrachunkowa
    - w tym sprzedaż na paragon
    - sprzedaż na paragon fiskalny, czyli przez kasę fiskalną
    To ostatnie jest obowiązkowe przy pewnych rodzajach towarów
    i przy przekroczeniu pewnego obrotu (oraz zakupach "osobistych").
    - z róznymi wyłączeniami i wyjątkami, np. sprzedaż opłacana
    poprzez rachunek bankowy

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2006-06-29 12:14:20
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 23 Jun 2006 08:05:45 +0200, Anow napisał(a):

> [...]
    > 40 dniowym terminem płatności- następnie przyjeżdza 30-06 - liczycie ile
    > towaru zostało sprzedane i wystawia fakturę korygującą na niesprzededane

    No dobra, a teraz dostawca nie musi (i nie chce) mieć firmy... Wtedy umowa
    o dzieło? Ale jaka - pisana z datą wsteczną?

    Pozdrawiam,