  • 1. Data: 2004-01-20 22:57:23
    Temat: Mnemotechnika Wykazu STiWNP - pomocy
    Od: a <u...@d...invalid>

    Witajcie!

    Kupilem oprogramowanie za 4000 netto (jestem VATowcem). Chce je
    amortyzowac w systemie liniowym 50% na rok zgodnie z przepisami - czyli
    odpis amortyzacyjny raz na rok.
    Ma wypełnić pierwszy raz Wykaz Srodkow Trwalych - sa tam takie rubryki:
    1 L.P. - wiadomo 1
    2 Data nabycia - wpisuje z faktury
    3 Data przyjecia do uzywania - wpisuje kiedy aktywowalem
    4 Dokument stwierdzajacy nabycie - wpisuje nr faktury
    5 Okreslenie srodka - wpisuje oprogramowanie i jego nazwe
    6 Symbol KRST - nie wiadomo co wpisac, bo oprogramowanie nie jest to
    srodek trwaly - CO Z TYM ZROBIC?
    7 wartosc poczatkowa - 4000 netto
    8 Amortyzacja jednorazowa - CO Z TYM ZROBIC?
    9 Stawka Amortyzacyjna - 50%
    10 Kwota odpisu amortyzacyjnego za dany rok - wpisalem 2000
    11 Kwota narastajaco za okres amortyzacji - CO Z TYM ROBIC?
    12 Zaktualizowana wartosc poczatkowa - chyba 4000 - CO Z TYM ROBIC?
    13 Zaktualizowana kwota odpisow amortyzujacych - chyba 2000 - CO Z TYM
    ROBIC?
    14 Data likwidacji lub zbycia - tu chyba nic? - CO Z TYM ZROBIC?
    15 Uwagi - amortyzacja liniowa chyba napisac - CO Z TYM ZROBIC?

    Za wszystkie wskazowki z gory dziekuje.

  • 2. Data: 2004-01-20 23:52:08
    Temat: Re: Mnemotechnika Wykazu STiWNP - pomocy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jan 2004, a wrote:
    [...]
    >+ 6 Symbol KRST - nie wiadomo co wpisac, bo oprogramowanie nie jest to
    >+ srodek trwaly - CO Z TYM ZROBIC?

    IMO nic. Wpisać "wartość prawna" :)

    >+ 7 wartosc poczatkowa - 4000 netto
    >+ 8 Amortyzacja jednorazowa - CO Z TYM ZROBIC?

    Puste. Przecież NIE amortyzujesz jednorazowo !
    [...]
    >+ 11 Kwota narastajaco za okres amortyzacji - CO Z TYM ROBIC?

    Nie ma "wzoru obowiązującego" na EŚT. Dedukuję że to jest
    rubryka *po* liście poprzednich ?
    No to wyznaczyć ile miesięcy amortyzujesz: załóżmy że 11 miesięcy,
    z tego ci wyjdzie 11/12*2000 zł...

    >+ 12 Zaktualizowana wartosc poczatkowa - chyba 4000 - CO Z TYM ROBIC?

    Przepisać 4000. A nuż dokupisz upgrade i WP wzrośnie... :)

    >+ 13 Zaktualizowana kwota odpisow amortyzujacych - chyba 2000 - CO Z TYM
    >+ ROBIC?

    Z czego ci wyszło 2000 zł ?

    >+ 14 Data likwidacji lub zbycia - tu chyba nic? - CO Z TYM ZROBIC?

    Puste.

    >+ 15 Uwagi - amortyzacja liniowa chyba napisac - CO Z TYM ZROBIC?

    A rób co chesz :), niby po co są "uwagi" ?? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-21 12:10:54
    Od: a <u...@d...invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie ma "wzoru obowiązującego" na EŚT. Dedukuję że to jest
    > rubryka *po* liście poprzednich ?
    > No to wyznaczyć ile miesięcy amortyzujesz: załóżmy że 11 miesięcy,
    > z tego ci wyjdzie 11/12*2000 zł...
    Dopiero zaczyna amortyzacje(towar nie ma nawet miesiaca) kupilem nowke
    sztuke, wiec chce amortyzowac 2 lata po 50% na rok - i miesiac od
    nabycia nie uplynal, wiec nie wiem co tu za bardzo wpisac.

    > Z czego ci wyszło 2000 zł ?

    no bo cena netto 4000 , to za rok 50% sie umorzy i bedzie 2000 - chyba
    ze tu powinno sie bisac dotychczasowa amortyzacje to wtedy chyba 0.

    Pozdrawiam
    I Dzieki za odpowiedz.

  • 4. Data: 2004-01-21 12:11:20
    Od: a <u...@d...invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >

    > Z czego ci wyszło 2000 zł ?

    no bo cena netto 4000 , to za rok 50% sie umorzy i bedzie 2000 - chyba
    ze tu powinno sie pisac dotychczasowa amortyzacje to wtedy chyba 0.

    Pozdrawiam
    I Dzieki za odpowiedz.

  • 5. Data: 2004-01-21 12:30:16
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    a wrote:

> [...]

    Ale jest dość dokładnie opisane co ma być w EŚT

    > Dopiero zaczyna amortyzacje(towar nie ma nawet miesiaca) kupilem nowke
    > sztuke, wiec chce amortyzowac 2 lata po 50% na rok - i miesiac od
    > nabycia nie uplynal, wiec nie wiem co tu za bardzo wpisac.

    Z rubryki nie wynika czy narastyająco w poprzednich latach, czy
    narastająco razem z bieżącym rokiem Raczej stawiał bym na to pierwsze

    > no bo cena netto 4000 , to za rok 50% sie umorzy i bedzie 2000 - chyba
    > ze tu powinno sie pisac dotychczasowa amortyzacje to wtedy chyba 0.

    Amortyzacja w poprzednich latach czyli prawie to samo co w rybryce 11.
    A słowo "Zaktualizowana" bierze się stąd, że chyba nadal może zostać
    ogłoszone "przeszacowanie ŚT", choć prawdopodobieństwo tego wynosi 0.

  • 6. Data: 2004-01-21 16:00:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2004, Jureq wrote:

> [...]
    >+ >> rubryka *po* liście poprzednich ?
    >+
    >+ Ale jest dość dokładnie opisane co ma być w EŚT

    Z czego nie wynika "co autor miał na myśli" tytułując rubrykę
    (co sam niżej przyznajesz) - sam układ może dać nieco do myślenia :)
    [...]
    >+ Z rubryki nie wynika czy narastyająco w poprzednich latach, czy
    >+ narastająco razem z bieżącym rokiem Raczej stawiał bym na to pierwsze

    No to ja też "stawiałem", dlaczego powołujesz się na "co ma być
    to wiadomo" ??

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-01-21 16:03:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2004, a wrote:

> [...]
    >+ sztuke, wiec chce amortyzowac 2 lata po 50% na rok - i miesiac od
    >+ nabycia nie uplynal, wiec nie wiem co tu za bardzo wpisac.

    No to możesz zacząć amortyzować *w lutym*. Czyli w tym roku
    wypadnie 11/24 amortyzacji !

> [...]
    >+ > Z czego ci wyszło 2000 zł ?
    >+ >
    >+ no bo cena netto 4000 , to za rok 50% sie umorzy

    Jak widzisz - nie da rady :)
    Amortyzację liczy się "na miesiące", mimo że *wpisać w koszt*
    można dość dowolnie (można w grudniu - "w kawałku").

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-01-21 18:09:46
    Od: a <u...@d...invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Jak widzisz - nie da rady :)
    > Amortyzację liczy się "na miesiące", mimo że *wpisać w koszt*
    > można dość dowolnie (można w grudniu - "w kawałku").

    Ale amortyzacje można zgodnie z przepisami liczyć na miesiąc/kwartał czy
    rok - tak mi wiadomo z wyczytanych przepisów...

  • 9. Data: 2004-01-21 21:32:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2004, a wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news wrote:
    [...zakup w styczniu czyli amortyzacja od lutego...]
> [...]
    >+ Ale amortyzacje można zgodnie z przepisami liczyć na miesiąc/kwartał czy
    >+ rok - tak mi wiadomo z wyczytanych przepisów...

    To czytaj POWOLI !
    Wr.... Przecież piszę że *wpisywać* mozesz dowolnie. Ale *wyliczyć*
    musisz "miesięcznie" ! Jak "przysługuje ci" 11 miesięcy amortyzacji to
    nie możesz "zaliczyć" pełnego roku - inaczej za ŚT kupiony i wpisany
    w listopadzie przysługiwałaby "całoroczna" amortyzacja !
    Ustawa:
    ++++
    4. Podatnicy mogą dokonywać odpisów amortyzacyjnych w równych ratach co
    miesiąc albo w równych ratach co kwartał, albo jednorazowo na koniec roku
    podatkowego, z uwzględnieniem art. 22i. Suma odpisów amortyzacyjnych od
    środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych dokonanych w
    pierwszym roku podatkowym, w którym środki te zostały wprowadzone do
    ewidencji, nie może przekroczyć wartości tych odpisów przypadających za
    okres od wprowadzenia ich do ewidencji (wykazu) do końca tego roku
    podatkowego.
    ----

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-01-22 01:41:37
    Od: a <u...@d...invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > ewidencji, nie może przekroczyć wartości tych odpisów przypadających za
    > okres od wprowadzenia ich do ewidencji (wykazu) do końca tego roku

    OK - pojąłem ale i tak nie wiem po jakiego grzyba te wyliczenia - mi
    ryczałtowcowi z VATEM, bez KPiR - i tak tego miesiecznie nie odlicze
    (nie mam kosztów) - chciałem to poprostu wpisac w ta mądra książeczkę
    EWIDENCJA ŚRODKÓW TRWAŁYCH 1 raz na rok i miec spokój...

    Pozdrawiam i dzięki za cierpliwość,ale niewiele z tego tłumaczenia
    zrozumiałem - potrzebuje chyba łopatologicznego przykładu wypełnienia
    wszystkich rubryk z mojego przykładu podanego w pierwszym newsie...