    From: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Moge przestac byc VATowcem ?
    Date: Sun, 9 Sep 2007 12:05:23 +0200

    Witam
    Aktualnie prowadze jednoosobowa DG jako VATowiec.
    Sprzedaje wlasne oprogramowanie do firm, ktore nie sa VATowcami. Przez to
    wyglada to tak (pomijajac podatek dochodowy i zakladajac ze nie mam
    kosztow): sprzedaje cos za 100 zl netto, kupujacy musi wydac 122 (vatu sobie
    i tak nie odliczy), ja dostaej z tego 100 a panstwo 22. Po tym jak nie bede
    vatowcem, moge np sprzedawac program za 110 zl. Kupujacy zaplaci mniej, ja
    dosatne wiecej. Krotko mowiac wszytskim sie oplaci (nie liczac panstwa)

    1) Czy moge zmienic typ rozliczania na nie-vatowca ?
    2) Czy prowadzac uslugi informatyczne moge nie bcy VATowcem ?
    3) Czy moge sprzedawc program duzo tanej firmie ktora nie jest VATowcem
    (posrednik-dystrybutor) a ta firma dalej odsprzeda go koncowej firmie tez
    nie VATowej ?

    Fantom