  • 1. Data: 2007-09-09 10:05:23
    Temat: Moge przestac byc VATowcem ?
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Aktualnie prowadze jednoosobowa DG jako VATowiec.
    Sprzedaje wlasne oprogramowanie do firm, ktore nie sa VATowcami. Przez to
    wyglada to tak (pomijajac podatek dochodowy i zakladajac ze nie mam
    kosztow): sprzedaje cos za 100 zl netto, kupujacy musi wydac 122 (vatu sobie
    i tak nie odliczy), ja dostaej z tego 100 a panstwo 22. Po tym jak nie bede
    vatowcem, moge np sprzedawac program za 110 zl. Kupujacy zaplaci mniej, ja
    dosatne wiecej. Krotko mowiac wszytskim sie oplaci (nie liczac panstwa)

    1) Czy moge zmienic typ rozliczania na nie-vatowca ?
    2) Czy prowadzac uslugi informatyczne moge nie bcy VATowcem ?
    3) Czy moge sprzedawc program duzo tanej firmie ktora nie jest VATowcem
    (posrednik-dystrybutor) a ta firma dalej odsprzeda go koncowej firmie tez
    nie VATowej ?

    Fantom

  • 2. Data: 2007-09-09 10:12:24
    Temat: Re: Moge przestac byc VATowcem ?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-09-2007 o 12:05:23 Fantom <s...@S...poczta.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > dosatne wiecej. Krotko mowiac wszytskim sie oplaci (nie liczac panstwa)
    >
    > 1) Czy moge zmienic typ rozliczania na nie-vatowca ?

    Bodajże po trzech latach, jeśli nie przekroczyłeś limitu zwolnienia
    w ostatnim roku.

    > 2) Czy prowadzac uslugi informatyczne moge nie bcy VATowcem ?

    Jasne, pod warunkiem że nie będzie to rzeczoznawstwo stanowiące zarazem
    doradztwo

    > 3) Czy moge sprzedawc program duzo tanej firmie ktora nie jest VATowcem
    > (posrednik-dystrybutor) a ta firma dalej odsprzeda go koncowej firmie tez
    > nie VATowej ?

    A tutaj to nie rozumiem wywodu, możesz mi sprzedawać za złotówkę
    Ja co prawda jestem VATowcem, ale te 22gr jakosz przeboleję :)

  • 3. Data: 2007-09-09 14:00:26
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Aktualnie prowadze jednoosobowa DG jako VATowiec.
    > Sprzedaje wlasne oprogramowanie do firm, ktore nie sa VATowcami. Przez to

    Nie masz kosztów?
    Nie wierzę, że będziesz miał 100% klientow nievatowców w dłuższym okresie
    czasu i że nie potrzebujesz kupić nowego komputera, programu, samochodu,
    paliwa, wyposażyć biura.

    Twoja strata na VAT wynosi tyle, ile różnica między podatkiem VAT jaki
    naliczasz dla firm nie będących płatnikami, a podatkiem, jaki Tobie
    naliczono.

    Masz żone, albo kochankę to niech ona założy firmę o zbliżonym profilu i dla
    niej sprzedawaj usługi. ;)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2007-09-09 17:39:42
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > Nie masz kosztów?

    Mam ,ale niezmiernie male do przychodu.

    > Nie wierzę, że będziesz miał 100% klientow nievatowców w dłuższym okresie

    Nie musisz wierzyc. Moj produkt jest skierowany do sektora ktory w 100 % nie
    jest VATowcem..

    > czasu i że nie potrzebujesz kupić nowego komputera, programu, samochodu,
    > paliwa, wyposażyć biura.

    paliwo nie wchodzi w VAT - auto osobowe. A reszta ? Co to za koszty do
    normalnego zarobku - zadne. Legalnie miesiecznie z tego typu spraw mozna
    wyciagnac srednio 1000 zl.

    > Twoja strata na VAT wynosi tyle, ile różnica między podatkiem VAT jaki
    > naliczasz dla firm nie będących płatnikami, a podatkiem, jaki Tobie
    > naliczono.

    No wiem - czyli tak jak pisalem w moim przypadku bedzie to praktycznie 22 %.
    Produkt jest programem wiec VAT idzie tylko w jedna strone. Roznica wynosci
    wiec X - 0 = X

    > Masz żone, albo kochankę to niech ona założy firmę o zbliżonym profilu i
    dla
    > niej sprzedawaj usługi. ;)

    Kolejna firma to kolejne koszty. Uslug nie sprzedaje

    Fantom

  • 5. Data: 2007-09-09 17:41:14
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    > A tutaj to nie rozumiem wywodu, możesz mi sprzedawać za złotówkę
    > Ja co prawda jestem VATowcem, ale te 22gr jakosz przeboleję :)

    Chodzi mi o to ze np moja zona ma DG bezvatowa. Ja sprzedam jej np 100
    licencji na program z 90 % znizka a ona dlaej bedzie je sprzedawala po
    normalnej cenie. W ten sposob zaoszczedzimy 90 % VATu

    Fantom

  • 6. Data: 2007-09-09 17:57:52
    Od: "PiotrB." <p...@n...pl>

    Dnia 09-09-2007 o 19:41:14 Fantom <s...@S...poczta.onet.pl> napisał:

    > Chodzi mi o to ze np moja zona ma DG bezvatowa. Ja sprzedam jej np 100
    > licencji na program z 90 % znizka a ona dlaej bedzie je sprzedawala po
    > normalnej cenie. W ten sposob zaoszczedzimy 90 % VATu

    jak sprzedasz to i doliczysz do ceny vat, który
    bedziesz musiał odprowadzić do US, więc gdzie tu oszczędność?

    Piotr

  • 7. Data: 2007-09-09 18:18:22
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Fantom pisze:
    > Chodzi mi o to ze np moja zona ma DG bezvatowa. Ja sprzedam jej np 100
    > licencji na program z 90 % znizka a ona dlaej bedzie je sprzedawala po
    > normalnej cenie. W ten sposob zaoszczedzimy 90 % VATu

    I przy najbliższej kontroli bekniecie za to zdrowo obydwoje, jako tzw.
    podmioty powiązane :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl
    pomóż rozkręcić nowe forum zwierzakowe: www.pupile.info

  • 8. Data: 2007-09-09 20:04:08
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-09-2007 o 19:39:42 Fantom <s...@S...poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > dla

    Kochanka z firmą - to super pomysł, ale żona z firmą?

  • 9. Data: 2007-09-10 07:16:13
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > licencji na program z 90 % znizka a ona dlaej bedzie je sprzedawala po
    > normalnej cenie. W ten sposob zaoszczedzimy 90 % VATu

    A po diabła chcesz jej coś sprzedawać?
    Niech ona od razu sprzedaje ten program, ma do tego takie same prawo jak Ty
    (chyba że program napisałeś/kupiłeś przed małżeństwem).

  • 10. Data: 2007-09-10 07:57:52

    Dnia 10-09-2007 o 09:16:13 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

> [...]
    > Niech ona od razu sprzedaje ten program, ma do tego takie same prawo jak
    > Ty (chyba że program napisałeś/kupiłeś przed małżeństwem).

    Mylisz się, zobacz KRiO, art. 33 ust. 9