  • 1. Data: 2003-08-07 20:46:24
    Temat: NIP. Dwa formaty.
    Od: Tomasz Kałużny <camuflage@QWA_NIE_SPAMUJ.poczta.fm>

    Mam takie oto pytanie. Czy jesli klient ma NIP w formacie xxx-xx-xx-xxx a
    ja zapisze go (bo program nie ma innej mozliwosci) xxx-xxx-xx-xx to FV
    wystawiona na ten NIP jest wazna?

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 2. Data: 2003-08-07 21:18:59
    Temat: Re: NIP. Dwa formaty.
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kałużny" <camuflage@QWA_NIE_SPAMUJ.poczta.fm> napisał w
    wiadomości news:bgudrf$os6$1@inews.gazeta.pl...
    > Mam takie oto pytanie. Czy jesli klient ma NIP w formacie xxx-xx-xx-xxx a
    > ja zapisze go (bo program nie ma innej mozliwosci) xxx-xxx-xx-xx to FV
    > wystawiona na ten NIP jest wazna?

    a nie zastanowiło Ciebie dlaczego na dokumentach ZUS nie ma
    wogóle kreseczek oddzielających ? :)

    Darek SP2BZW

  • 3. Data: 2003-08-07 22:32:49
    Od: Tomasz Kałużny <camuflage@QWA_NIE_SPAMUJ.poczta.fm>

    Użytkownik "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl> napisał w wiadomości

    > a nie zastanowiło Ciebie dlaczego na dokumentach ZUS nie ma
    > wogóle kreseczek oddzielających ? :)

    ZUS to ZUS, a US to US ;) Wolalem zapytac :)

    Dziekuje za rozwianie moich watpliwosci.

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 4. Data: 2003-08-08 14:54:17
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > wiadomości news:bgudrf$os6$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > a nie zastanowiło Ciebie dlaczego na dokumentach ZUS nie ma

    Możnaby się zapytać - dlaczego w róznych US kreseczki były w różnych
    miejscach (przy czym były tylko 2 możliwości wymienione wyżej)? Jakiś
    nadgorliwy urzędas mógłby się przyczepić (bo zapis był niezgodny np. z
    treścią decyzji przyznającej NIP), ale... IMHO numer to numer - niezależny
    od ozdobników typu kreseczki.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 5. Data: 2003-08-08 17:31:04
    Od: "daryusz" <d...@N...gazeta.pl>

    BaLab <b...@p...com> napisał(a):

    > Możnaby się zapytać - dlaczego w róznych US kreseczki były w różnych
    > miejscach (przy czym były tylko 2 możliwości wymienione wyżej)?

    Chodzi o to, że format xxx-xxx-xx-xx jest umownym określeniem podatnika jako
    osoby fizycznej a format xxx-xx-xxx-xx odnosi się do spółek (cywilnych, SA,
    itd.). Łatwiej jest urzędnikowi stwierdzić, czy ma do czynienia ze spółką czy
    z osobą fizyczną.

    A tak na marginesie to te cyferki też mają swoje znaczenie: np 3 pierwsze to
    oznaczenie urzędu skarbowego (widać, który urząd nadał numer NIP).

    Na stronie jednej z izb skarbowych znajduje się odpowiedź na pytanie
    podatkika skierowane do urzędu skarbowego dotyczące właśnie tej kolejności.
    Odpowiedź jest jednoznaczna, że numer NIP jest unikalny i nie ma formalnego
    znaczenia czy napisze się go w formacie xxx-xxx-xx-xx czy xxx-xxx-xxx-xx czy
    nawet xxxxxxxxxx.

  • 6. Data: 2003-08-16 09:46:53
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a camuflage@QWA_NIE_SPAMUJ.poczta.fm napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Mam takie oto pytanie. Czy jesli klient ma NIP w formacie xxx-xx-xx-xxx a
    > ja zapisze go (bo program nie ma innej mozliwosci) xxx-xxx-xx-xx to FV
    > wystawiona na ten NIP jest wazna?

    Jest ważna - myślniki to tak na prawdę tylko ozdobniki.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch
    to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,
    written by a 2bit company, that can't stand 1bit of competition.