  • 1. Data: 2003-08-07 19:12:04
    Temat: mała firma internetowa
    Od: "a4" <a...@o...pl>

    teraz zakładami firme... i zastanawiam się nad tym czy być ryczałtowcem czy
    nie? czy vatowcem czy nie.... po wstepnym oczytaniu stwierdziłem ze na
    poczatek najrozsadniejsze bedzie: ryczałt bez vatu....co myślicie o tym?
    ktoś z was ma takie doświadczenia? chodzi mi o uproszczenie wszelkich
    formalnosci ... a nie bedac vatowcem bede mial dużo mniej pracy co
    miesiac....

    pozdrawiam
    :)

  • 2. Data: 2003-08-07 22:48:35
    Temat: Re: mała firma internetowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Aug 2003, a4 wrote:

    >+ teraz zakładami firme... i zastanawiam się nad tym czy być ryczałtowcem czy
    >+ nie? czy vatowcem czy nie....

    Zlituj się.
    Przecież na tak postawione pytanie nie można odpowiedzieć !
    Czy spotkałeś się z hasłem "wróżek" na googlu ? ;)
    Konkretnie:
    http://groups.google.com/groups?as_q=&num=100&as_sco
    ring=r&hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szukaj+z+G
    oogle&as_epq=&as_oq=wr%F3%BFek+wr%F3%BFki+wr%F3%BFka
    +prorok&as_eq=&as_ugroup=*.podatki&as_usubject=&as_u
    authors=&as_umsgid=&lr=&as_qdr=&as_drrb=b&as_miny=20
    01&as_minm=5&as_mind=12&as_maxy=2003&as_maxm=8&as_ma
    xd=7

    ;)

    Przecież to trzeba policzyć:
    - ile będziesz miał wydatków (kosztów) z VAT
    - ile będziesz miał sprzedaży zwolnionej
    - na ile wyceniasz uproszczenie procedur (brak VAT-7 i PIT-5)

    Jak spróbujesz handlować "oVATowanym" towarem - to klękniesz
    po pierwszej próbie sprzedaży :[. Ale my NIE WIEMY czy
    i czym chcesz handlować... a nawet jakbyśmy wiedzieli - to
    czy np. chcesz kupić ciężarówkę czy inny ŚT (i odliczyć bądź
    stracić VAT), a nawet jakbyśmy to wiedzieli - to czy planujesz
    ją sprzedać w krótkim czasie...
    Wyraziłem się dość jasno ? ;)

    >+ chodzi mi o uproszczenie wszelkich
    >+ formalnosci ...

    A, jak tylko o to.. to pewnie masz rację :)
    Ale jak szukasz potencjalnie winnego, żebyś mógł później mieć
    pretensje że "przecież mogłeś uratować VAT ale tak ci głupio
    poradzili" to my prosimy do doradcy podatkowego, niech się
    później z tobą męczy :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, bynajmniej nie doradzca :)!)

  • 3. Data: 2003-08-08 07:44:01
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "a4" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktoś z was ma takie doświadczenia? chodzi mi o uproszczenie wszelkich
    > formalnosci ... a nie bedac vatowcem bede mial dużo mniej pracy co

    lepiej naucz się formalności - jedną godzinę w miesiącu możesz na to
    poświęcić

    przy tym rodzaju działalności dużo VATu możesz odliczyć (np. za internet,
    papier do drukarki, płyty CD, itp.)

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2003-08-08 21:31:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Aug 2003, plusz wrote:

    >+ Użytkownik "a4" <a...@o...pl> [...]
    >+ > nie? czy vatowcem czy nie.... po wstepnym oczytaniu stwierdziłem ze na
    >+ > poczatek najrozsadniejsze bedzie: ryczałt bez vatu....co myślicie o tym?
    [...]
    >+ przy tym rodzaju działalności dużo VATu możesz odliczyć (np. za internet,

    Zlituj się... Za SDI odliczam całe 9 zł 10 groszy... :]
    Za telefon (22% VAT) jest "trochę" więcej, nie powiem, ale
    telefonu nie wymieniałeś ! :)

    >+ papier do drukarki, płyty CD, itp.)

    Jasne. Też się nazbiera na piwo z zakąską... ;)
    Za to trzeba zarobić na VAT od dochodów - w tym "kosztów
    zwolnionych z VAT" (konkretnie: ZUS *i PIT* !)
    IMHO *to zależy co chce robić* i zdania nie zmienię ! :)

    Jak będzie robił usługi "dla firm" - to "im" to najczęsciej
    (jeśli VATowcy) obojętne czy naliczy VAT czy nie, więc nawet
    tych kilka złotych się opłaca. Ale z tego co "dla ludzi" - jak
    najbardziej nie; oczywiście wielkimi literami wyłączając
    handel oVATowanym towarem "dla firm" (bo wtedy to oczywiste
    że bez VATu ani rusz), dla odmiany handel "dla ludzi" jest
    mniej wraźliwy :) - ale z wynikiem ujemnym (jeśli firma
    ma realny dochód - to na pewno "dołoży do VATu").
    Dla przykładu:
    Przyjmijmy że ma zamiar świadczyć usługi "dla ludzi" i że nie
    będzie sprzedawał sprzętu (bo robi to "firma kolegi" ;)):
    wtedy przy 1000 zł dochodu i 300 zł kosztów "oVATowanych"
    zostaje "strata" na 700 zł VAT; nie będąc VATowcem ma "stratę"
    tylko na 300 zł VAT :) (jako "stratę na VAT" określono w niniejszym
    akapicie "kwotę od której należy odprowadzić VAT" !)
    Albo da szczegóły do obliczeń, albo ma pytanie na inną
    grupę (z wróżkami :]) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 5. Data: 2003-08-10 18:59:21
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    ezjan.zabrze.pl...
    > Zlituj się... Za SDI odliczam całe 9 zł 10 groszy... :]
    > Za telefon (22% VAT) jest "trochę" więcej, nie powiem, ale
    > telefonu nie wymieniałeś ! :)
    > Jasne. Też się nazbiera na piwo z zakąską... ;)

    ziarnko do ziarnka :))

    > Za to trzeba zarobić na VAT od dochodów - w tym "kosztów
    > zwolnionych z VAT" (konkretnie: ZUS *i PIT* !)

    nie sądzę, aby "kolejna" firma internetowa przynosiła jakieś kokosy

> [...]
    > (jeśli VATowcy) obojętne czy naliczy VAT czy nie, więc nawet
    > tych kilka złotych się opłaca. Ale z tego co "dla ludzi" - jak

    ciekawe ile "ludzi" czyli osób fizycznych chce mieć fakturę lub rachunek za
    zrobienie strony :) (bo kolega chyba po to zakłada tą działalność)
    jak sądzę głównymi klientami będą małe firmy, płatnicy VAT więc zdecydowanie
    wybór tej formy opodatkowania jest korzystny

    --
    pozdrawiam
    plusz