  • 41. Data: 2002-05-26 20:30:38
    Temat: Re: NOM i faktury
    Od: p...@p...onet.pl (Piotr J. Ochwal)

    januszek wrote:
    > Nie liczy sie data wystawienia ale data terminu platnosci.

    Hmm... Ale to chyba dla nas się liczy, dla odbiorców faktur, a nie
    dla wystawcy...
    --
    pjo

  • 42. Data: 2002-05-26 20:40:45
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > btw. Jezeli chodzi o zapisy nt umowy o swiadczenie uslug
    > telekomunikacyjnych zeby je rzucic NOM-owi w twarz to proponuje: Dz.U.
    > 2000 nr 73 poz. 852 art.34 :))))

    A tak po naszemu? Artykul znajde, ale caly indeks DU przeszukiwac....

    M.

  • 43. Data: 2002-05-26 20:42:38
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >Hmm... Ale to chyba dla nas się liczy, dla odbiorców faktur, a nie
    >dla wystawcy...

    IMHO przepis jest jasny i w tym konkretnym przypadku oznacza, ze
    obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług powstaje dla NOM-u
    11/06/2002.

    btw. Wlasciwie po co to rozwazamy? ;P

    januszek

  • 44. Data: 2002-05-26 20:43:29
    Od: p...@p...onet.pl (Piotr J. Ochwal)

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0852.htm
    --
    pjo

  • 45. Data: 2002-05-26 20:46:02
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >A tak po naszemu? Artykul znajde, ale caly indeks DU przeszukiwac....

    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/4326b1a242fc14fd41
    2563d20069fee3/b73dcf4d2fde8e0ec125696000299204/$FIL
    E/ATTTE0CE/D20000852.pdf

    Po naszemu to jest ustawa o telekomunikacji i jest tam napisane ze
    uslugi telekomunikacyjne swiadczy sie na podstawie umowy.

    januszek

  • 46. Data: 2002-05-26 20:56:21
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    Uzytkownik wrote:

    > Po naszemu to jest ustawa o telekomunikacji i jest tam napisane ze
    > uslugi telekomunikacyjne swiadczy sie na podstawie umowy.

    Umowa nie musi byc zawierana na pismie - vide moje codzienne kupowanie
    gazety w kiosku na rogu czy dzwonienie z budki tepsy za pomoca karty
    zakupionej tamze. Dodatkowo jest jeszcze art. 2 pkt. 1 definiujacy ABONENTA
    i pkt 32 definiujacy UZYTKOWNIKA.

    M.

  • 47. Data: 2002-05-27 04:53:02
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

> [...]
    >gazety w kiosku na rogu czy dzwonienie z budki tepsy za pomoca karty
    >zakupionej tamze. Dodatkowo jest jeszcze art. 2 pkt. 1 definiujacy ABONENTA

    Oczywiscie. Ale w tym przypadku mamy chyba do czynienia z sytuacja w
    ktorej umowa zostala zawarta na podstawie przepisow, ktore potem
    zostaly sadownie podwazone. W rezultacie zrobil sie niezly miszmasz.
    Bo zawierajac umowe (poprzez wybranie prefiksu 1044) pewny byles ze
    rachunek i biling wyslane zostana w oparciu o uwczesny regulamin a po
    pol roku okazalo sie ze faktury zostaly wyslane w oparciu o zupelnie
    inny regulamin. Tylko ze tak naprawda dla koncowego uzytkownika nie ma
    to znaczenia. Skorzystal on w sumie z nieoprocentowanego kredytu na
    oplaty za polaczenia ms :)

    januszek