  • 1. Data: 2002-05-24 20:11:00
    Temat: NOM i faktury
    Od: <e...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczow,

    pewnie juz bylo ale nic nie znalazlem:

    Czy NOM ma prawo wystawic faktury z tak duzym
    opoznieniem? Zalozmy ze prowadze firme, ktora w zeszlym
    roku korzystala z NOMu i teraz przychodzi mi rachunek za
    zeszly rok, ktory juz przeciez z fiskusem rozliczylem.

    Czy ja wlasciwie musze zaplacic ta fakture, wystawiona z
    az takim opoznieniem?

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2002-05-24 20:17:14
    Temat: Re: NOM i faktury
    Od: p...@p...onet.pl (Piotr J. Ochwal)

    e...@p...onet.pl wrote:
    > Czy NOM ma prawo wystawic faktury z tak duzym
    > opoznieniem?
    Ma prawo. Tyle, że zgodnie ze swoim regulaminem nie ma prawa nam
    w ogóle wystawiać faktur :-)

    > Zalozmy ze prowadze firme, ktora w zeszlym
    > roku korzystala z NOMu i teraz przychodzi mi rachunek za
    > zeszly rok, ktory juz przeciez z fiskusem rozliczylem.
    Nieistotne. Liczy się data sprzedaży (czyli wystawienia faktury),
    a nie data wykonania usługi. Vide roaming czy płacenie za rozmowy w
    ruchu ręcznym.

    > Czy ja wlasciwie musze zaplacic ta fakture, wystawiona z
    > az takim opoznieniem?
    a co ma do rzeczy opóźnienie?
    --
    pjo

  • 3. Data: 2002-05-24 23:10:36
    Od: "Jacek Chyczewski" <c...@p...pl>

    Użytkownik "Piotr J. Ochwal" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4125237131.20020524221357@pro.onet.pl...
    > e...@p...onet.pl wrote:
    > Nieistotne. Liczy się data sprzedaży (czyli wystawienia faktury),
    > a nie data wykonania usługi. Vide roaming czy płacenie za rozmowy w
    > ruchu ręcznym.
    No chyba trochę przesadziłeś.Właśnie data wydania towaru lub wykonania
    usługi jest istotna.
    Uważasz że fakturę można wystawic kiedy masz na to ochotę?
    Jacek

  • 4. Data: 2002-05-25 05:15:02
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >No chyba trochę przesadziłeś.Właśnie data wydania towaru lub wykonania
    >usługi jest istotna.
    >Uważasz że fakturę można wystawic kiedy masz na to ochotę?

    To co On uwaza nie jest istotne. Istotne dla Twojego pytania jest
    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 marca 2002 r. w sprawie
    wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
    oraz o podatku akcyzowym. Dz.U. 2002 nr 27 poz. 268

    hint: par 40

    Przeczytaj dokladnie :P

    januszek

  • 5. Data: 2002-05-25 07:33:27
    Od: <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
    > oraz o podatku akcyzowym. Dz.U. 2002 nr 27 poz. 268

    Dzieki, tak czy siak zaplace rachunki, ale czy ten przepis nie swiadczy o tym
    ze w Polsce sa rowni i rowniejsi, dlaczego ja musze wystawic fakture szybko, a
    inni moga mi ja wyslac nawet po 10 miesiacach?

    Pozdrawiam i dziekuje
    Marcin

  • 6. Data: 2002-05-25 08:42:18
    Od: p...@p...onet.pl (Piotr J. Ochwal)

    januszek wrote:
> [...]
    > wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
    > oraz o podatku akcyzowym. Dz.U. 2002 nr 27 poz. 268

    Pytanie januszku do ciebie - kiedy NOM sprzedał mi usługę? w lipcu
    2001, czy w kwietniu 2002 ? Kiedy w NOMie powstał obowiązek podatkowy?
    --
    pjo

  • 7. Data: 2002-05-25 11:02:09
    Od: p...@p...onet.pl (Piotr J. Ochwal)

    Piotr J. Ochwal wrote:
    > Pytanie januszku do ciebie - kiedy NOM sprzedał mi usługę? w lipcu
    > 2001, czy w kwietniu 2002 ? Kiedy w NOMie powstał obowiązek podatkowy?

    Jeszcze trzy hinty:

    1) 15 maja 2002 kupiłem kupon PlimPlusa za 100 zł. Dostałem fakturę, a
    sprzedawca 27 zerwca 2002 odprowadzi za to VAT. Konto w telefonie
    doładuję 2 lutego 2003, a pierwszą rozmowe wykonam (a wiec skorzystam
    z uslug Plums GSM) 14 kwietnia 2003.
    Zagadka: Kiedy wykonano usługę (jaką?) i kiedy nastapila SPRZEDAŻ?

    2) 30 kwietnia o 23.45 wykręciłem z domowego telefonu numer do węzła
    dostępowego do internetu. O 23.45, a więc po zgłoszeniu się modemu
    w TPSA centrala zarejestrowala pierwsza jednostke licznikowa. O 23.51
    drugą. O 23.57 - trzecią. 1 maja o godzinie 0:03 - czwartą. I tak
    dalej. O godzinie 7:37 zakończyłem połączenie, a centrala zrzuciła do
    pliku rekord informujący, że 30 kwietnia o 23.45 wykonałem połączenie
    o czasie trwania 7 godzin 40 minut. Z powodów technologicznych,
    połączenie to załapie się dopiero na fakturę za maj, a więc na
    fakturze wystawionej 15 czerwca.
    Zagadka: jak wyżej

    3) 10 marca pojechałem do Niemiec. Zadzwoniłem sobie stamtąd do
    Polski z mojej komórki. 8 kwietnia Plus wystawił mi fakturę za okres 9
    marca-8 kwietnia. 15 kwietnia D2 przekazała Plusowi dane zaliczeniowe.
    Rozmowa pojawiła się na fakturze wystawionej przez Plusa 8 maja.
    Zagadka: jak wyżej
    --
    pjo

  • 8. Data: 2002-05-25 11:10:49
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >Pytanie januszku do ciebie - kiedy NOM sprzedał mi usługę? w lipcu
    >2001, czy w kwietniu 2002 ? Kiedy w NOMie powstał obowiązek podatkowy?

    Ja odpowiadalem na pytanie o TERMIN wystawiania faktury. Na Twoje
    pytanie nie potrafie odpowiedziec - bo nie rozumiem tego pytania.

    januszek

  • 9. Data: 2002-05-25 11:28:28
    Od: p...@p...onet.pl (Piotr J. Ochwal)

    Piotr J. Ochwal wrote:
> [...]
    > marca-8 kwietnia. 15 kwietnia D2 przekazała Plusowi dane zaliczeniowe.
    > Rozmowa pojawiła się na fakturze wystawionej przez Plusa 8 maja.

    Dla ułatwienia dodam jeszcze, że należność za połączenie naliczona
    przez D2 jest zwolniona z VATu, natomiast 15% marża doliczana przez
    Plusa za "fatygę" podlega VAT 22% ;-)
    Zagadka nadal aktualna - kiedy powstał obowiązek podatkowy i kiedy
    nastąpiła sprzedaż?
    --
    pjo

  • 10. Data: 2002-05-25 11:30:40
    Od: p...@p...onet.pl (Piotr J. Ochwal)

    januszek wrote:
    > Ja odpowiadalem na pytanie o TERMIN wystawiania faktury. Na Twoje
    > pytanie nie potrafie odpowiedziec - bo nie rozumiem tego pytania.

    To zadam je prościej: kiedy według ciebie operator telekomunikacyjny
    ma obowiazek wystawić fakturę?
    --
    pjo