  • 1. Data: 2003-11-05 20:56:11
    Temat: NOWA DZIALALNOSC
    Od: "Virus" <r...@i...pl>

    Jestem zmaldowany w miejscu X a działalnośc bede prowadzil w miejscu Y (na
    marginesie: 200km od X).
    Wiem, że wpis do ewidencji działalności gosp. muszę zrobić w X (gdzie jestem
    zameldowany).
    Moje pytanie brzmi:
    Co z resztą instytucji, tzn. gdzie się udać w X czy Y?

    Virus
    r...@i...pl

  • 2. Data: 2003-11-05 21:30:48
    Temat: Re: NOWA DZIALALNOSC
    Od: "Madalta" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Virus" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zameldowany).
    > Moje pytanie brzmi:
    > Co z resztą instytucji, tzn. gdzie się udać w X czy Y?

    Jak rozumiem jest to dzialalnosc jednoosobowa osoby fizycznej. Trzeba udac
    sie wiec do US w X i zlozyc NIP, a jesli bedziesz rozliczal sie z podatku
    VAT i/lub zatrudnial pracownikow, to jeszcze dodatkowo US w Y.

    Pozdrawiam
    Madalta

  • 3. Data: 2003-11-05 22:23:14
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Madalta m...@p...onet.pl ...

> [...]
    > udac sie wiec do US w X i zlozyc NIP, a jesli bedziesz rozliczal sie z
    > podatku VAT i/lub zatrudnial pracownikow, to jeszcze dodatkowo US w Y.

    Co znaczy złożyć NIP?
    Powinno być tak:

    DG bez VAT: odwiedzasz US w miejscu X (składasz NIP-1 ,oświadczeie o
    wyborze formy opodatkowania, regon , zaświadczenie o wpisie do ewidencji,
    może coś jeszcze - warto wcześniej zadzwonić).

    Z VAT (na wpisie do ewidencji DG masz tylko jedno miejsce prowadzenia DG)
    -udajesz sie do us w X - składasz oświadczenie o wyborze formy
    opodatkowania + ???
    -udajesz się do US Y - składasz NIP-1 + VAT-R + 152 zł + regon +
    zaświadczenie + ???

    Z VAT ( masz 2 miesca prowadzenia DG znajdujące się na terenie 2 różnych
    US):
    -udajesz się do US w X - składasz NIP-1 + VAT-R + 152 zł + regon +
    zaświadczenie + oświadczenie o wyborze formy opodatkowania + ???.

    To chyba tyle. Oczywiście przy każdym wariancie odwiedzasz też ZUS!!!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
    abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho

  • 4. Data: 2003-11-06 06:49:48
    Od: "Virus" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@t...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
    > abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho

    dzieki wielkie za podpowiedz
    pozdrawiam virus