  • 1. Data: 2003-11-05 18:51:04
    Temat: przeniesienie vatu na kolejny miesiąc
    Od: "GrP" <a...@p...onet.pl>

    Pracuję na etacie i poza tym prowadzę działalność na KPiR i Vat wystawiając
    faktury z niej co około 3 lub 4 miesiące, tylko kilka faktur rocznie.
    Mam pytanie odnośnie vatu naliczonego : koszty robię comiesięcznie kupując
    podzespoły (towary) do celów prowadzonej działalności, comiesięcznie mam vat
    naliczony (i koszty netto ale nie o nie tu idzie) ale czy mogę ten vat
    sumować (czyli przenosić z miesiąca na miesiąc do chwili wystawienia faktury
    po np. czterech miesiącach) czy przeniesienie vatu naliczonego np. z
    września na październik uniemożliwia mi już przeniesienie dalej tego vatu
    naliczonego na listopad? (tzn czy muszę go rozliczyć lub poprostu stracić po
    2 miesiącach od otrzymania faktury zakupu?).

    dla przykładu:.

    wrzesień : vat w kosztach na . 100zł
    październik : vat w kosztach na . 100zł
    listopad : vat w kosztach na. 100zł
    grudzień : vat w kosztach na 100zł

    i wystawiając fakturę w grudniu rozliczam vatu naliczonego aż 400zł? czy
    vatu z września już nie mogę uznać za vat naliczony i poprostu go tracę?
    Może ująłem to niezbyt prosto ale taka sytuacja jest gdy wystawia się tylko
    kilka faktur rocznie przy robieniu kilkumiesięcznych kosztów.

  • 2. Data: 2003-11-05 19:30:06
    Temat: Re: przeniesienie vatu na kolejny miesiąc
    Od: "Madalta" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GrP" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > i wystawiając fakturę w grudniu rozliczam vatu naliczonego aż 400zł? czy
    > vatu z września już nie mogę uznać za vat naliczony i poprostu go tracę?

    Jezeli bedziesz co miesiac rozliczac vat naliczony skladajac deklaracje do
    US pomimo "zerowej" sprzedazy, to w grudniu rozliczysz cale 400zl...

    Pozdrawiam
    Madalta

  • 3. Data: 2003-11-06 10:11:18
    Od: "Kazimierz" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Madalta" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "GrP" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jezeli bedziesz co miesiac rozliczac vat naliczony skladajac deklaracje do
    > US pomimo "zerowej" sprzedazy, to w grudniu rozliczysz cale 400zl...

    A jak sprzedaz bedzie niezerowa ale nie bedzie pokrywac calego Vatu ?

    W powyzszym przekladzie np Vat ze sprzedazy bedzie 1 PLN na miesiac a
    dopiero w grudniu powiedzmy 400 PLN.
    Czy wtedy "VAT z kosztow" tez ma f-cjonalnosc przechodzenia na kolejne
    miesiace ?

  • 4. Data: 2003-11-06 10:34:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Nov 2003, Kazimierz wrote:

    >+ Użytkownik "Madalta" <m...@p...onet.pl> [...]
    >+ > Użytkownik "GrP" <a...@p...onet.pl> [...]
    [...]
> [...]
    >+ a dopiero w grudniu powiedzmy 400 PLN.
    >+ Czy wtedy "VAT z kosztow" tez ma f-cjonalnosc przechodzenia na kolejne

    Tak.
    Jest tylko jeden drobiazg o którym ci nie napisali, a który
    "wyszedł ci by" :) po złożeniu deklaracji: VAT naliczony
    w miesiącach w których nie ma sprzedaży "zapisuje się"
    w *innych* rubrykach VAT-7, niż "VAT do przeniesienia".
    Wynika to z interpretacji zapisy że VAT przysługuje jedynie
    z "kosztów poniesionych w calu sprzedaży VAT" (dopóki nie
    ma sprzedaży - jakiejkolwiek ! - nie ma "uznania", choć
    *wykazać* należy).
    Opisy z numerami rubryk znajdziesz w groups.google,
    zakładam że znajdziesz :) (jak nie to pisz, pewnie ktoś
    się zlituje i powtórzy co i gdzie).

    Z innych "numerów" które trzeba brać pod uwagę: wiesz co
    to jest "sprzedaż zwolniona" ? I że koszty służące owej
    sprzedaży nie "liczą się" do odliczenia ? I że jest
    coś takiego jak "struktura sprzedaży" do kosztów ogólnych ?
    A wszystkie ww. pytania sprowadzają się do jednego problemu:
    jak nazbierasz kilkaset zł VATu do odliczenia z "proporcji"
    a później będziesz musiał sprzedać coś "za 1 zł zwolnione"
    to ci ów VAT przepadnie...

    No i "przepisywać" nadmiar VATu sobie możesz, byle nie
    za długo - są 2 okresy, 10 i 36 miesięcy powodujące
    "przepadnięcie" VATu. Też znajdziesz w archiwum i ustawie :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-11-06 10:58:03
    Od: "Kazimierz" <k...@w...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > [...]
    >
    > Tak.

    Uff, troche mi ulzylo :)

> [...]
    > z "kosztów poniesionych w calu sprzedaży VAT" (dopóki nie
    > ma sprzedaży - jakiejkolwiek ! - nie ma "uznania", choć

    No tak, tylko ja mam akurat taka sytuacje ze mam sprzedaz w kazdym miesiacu,
    tylko czasem zdarza sie ze "vat kosztowy" z jakiegos miesiaca nie jest
    pokrywany przez "VAT ze sprzedazy" nawet przez kilka miesiecy

    > Opisy z numerami rubryk znajdziesz w groups.google,
    > zakładam że znajdziesz :) (jak nie to pisz, pewnie ktoś
    > się zlituje i powtórzy co i gdzie).

    jak bede mial taki przypadek i nie poradze sobie z rybrykami to bede nekal
    grupe :)

> [...]
    > jak nazbierasz kilkaset zł VATu do odliczenia z "proporcji"
    > a później będziesz musiał sprzedać coś "za 1 zł zwolnione"

    "na szczescie" :) mam sprzedz tylko z 22% vatem... ale dzieki, jakby mi sie
    zdazyla "zwolniona" to bede pamietal

    > No i "przepisywać" nadmiar VATu sobie możesz, byle nie
    > za długo - są 2 okresy, 10 i 36 miesięcy powodujące
    > "przepadnięcie" VATu. Też znajdziesz w archiwum i ustawie :)

    jeszcze raz dzieki wielkie

    pzdr

    PS. Gotfryd, czytajac ta grupe dochodze do wniosku ze powinienes zalozyc
    jakies biuro doradczo-rachunkowe...
    Jak nie bedziesz bardzo drogi to bede Twoim stalym klientem :)

  • 6. Data: 2003-11-06 12:09:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ tylko czasem zdarza sie ze "vat kosztowy" z jakiegos miesiaca nie jest
    >+ pokrywany przez "VAT ze sprzedazy" nawet przez kilka miesiecy

    A to nie szkodzi :)
    Jak już przejdzie "do przeniesienia" to nie przepadnie.
    [...]
    >+ PS. Gotfryd, czytajac ta grupe dochodze do wniosku ze powinienes zalozyc
    >+ jakies biuro doradczo-rachunkowe...

    Nie mogę, nie mam uprawnień :)
    No i pewnie zauważyłeś: "wąska specjalizacja w tym co mi jest
    potrzebne". PK to znam "z widzenia" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-11-06 13:20:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > jak nazbierasz kilkaset zł VATu do odliczenia z "proporcji"
    > a później będziesz musiał sprzedać coś "za 1 zł zwolnione"

    Jesteś pewny, że przepadnie?
    Zależy czy zakupy były z tym czymś związane.
    Poza tym jest jeszcze struktura z 6 m-cy.

  • 8. Data: 2003-11-06 17:08:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Nov 2003, cef wrote:
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ Jesteś pewny, że przepadnie?
    >+ Zależy czy zakupy były z tym czymś związane.

    No, ale tych to "do proporcji" się nie liczy !
    Wszystkie "ogólne" przepadną :(
    A wystarczy sprzedaż w poprzednim miesiącu za przysłowiową
    złotówkę (z VATem) - i wszystkie się odliczy...

    >+ Poza tym jest jeszcze struktura z 6 m-cy.

    ...dla ŚT. Owszem, pominąłem :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2003-11-06 19:41:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > [...]
    >
    > No, ale tych to "do proporcji" się nie liczy !
    > Wszystkie "ogólne" przepadną :(

    Muszę to przemyśleć :-)

  • 10. Data: 2003-11-06 22:43:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Nov 2003, cef wrote:
    [...]
    >+ > No, ale tych to "do proporcji" się nie liczy !
    >+ > Wszystkie "ogólne" przepadną :(
    >+
    >+ Muszę to przemyśleć :-)

    ...a to nie ty pisałeś kiedyś o "wachlowaniu współczynnikiem"
    (proporcji sprzedaży) ??

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)