  • 1. Data: 2003-11-21 03:38:22
    Temat: Re: [NTG?, tylko troche] wykonywanie uslug bez dzial. gosp.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Nov 2003, .baldi wrote:
    [...]
    >+ - czy moge to robic bez dzialalnosci gospodarczej?

    Zależy dla kogo. "Dla firmy lub jednostki organizacyjnej nie
    posiadającej osobowości prawnej" możesz.

    >+ chcialbym co miesiac dostawac _staly_ dochod z tym, ze nie byc nigdzie
    >+ zatrudnionym i nie miec swojej dzialalnosci [wiadomo, swoja dzialalnosc to
    >+ dodatkowe koszta]

    Przeszukaj groups.google -> zaawansowane z grupami *.prawo* i hasłem
    "zlecenie zlecenia osobiście"

    >+ jesli tak to:
    >+ - jak wyglada sprawa z odprowadzaniem podatkow (chcialbym, zeby robil to
    >+ zleceniodawca - moj klient)

    Ta jest.

    >+ - jakie podatki musialby odprowadzic procz dochodowego? [mam papier, ze
    >+ jestem inwalida w st. umiarkowanym, jestem studentem zaocznym, pobieram
    >+ rente rodzinna, dodatek pielegnacyjny]

    Przy zleceniu chyba ZUS. Jest wyłączenie dla studentów, ale AFAIK
    do lat 26.

    >+ - czy jest jakas umowa, ktora zaspokoilaby moje potrzeby (staly dochod),
    >+ ale i potrzeby pracodawcy (tzn. zeby mnie nie zatrudnial i nie odprowadzal
    >+ stu podatkow,

    Dzieło (nie ma ZUS), ale niestety musi to być "określony wytwór"
    a nie "świadczenie ze starannoscią". Zajrzyj do K.C. :)
    To co opisujesz ("stały dochód") wygląda że kwalifikuje się
    na umowę zlecenia (a ta pod ZUS).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2003-11-21 10:34:44
    Od: ".baldi" <baldi22 @ poczta.onet.pl>

    chcialbym wykonywac uslugi z dziedziny IT, moje pytanie jest takie (troche
    NTG):
[...]

    jesli nie to [NTG]:
    - czy jest jakas umowa, ktora zaspokoilaby moje potrzeby (staly dochod),
    ale i potrzeby pracodawcy (tzn. zeby mnie nie zatrudnial i nie odprowadzal
    stu podatkow, a zarazem bylo to legalne i mogl sobie to wpisac w koszty
    dzialalnosci)..

    pozdrawiam,

    --
    Wojciech Piotrowicz