    From: "Marcin Osiński" <m...@U...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Nabycie wewnątrzwspólnotowe - VAT, szczegóły
    Date: Tue, 8 Jun 2004 20:26:06 +0200

    Witam
    Wyjaśnijcie mi prosze jedna kwestie ewentualnie przytaknijcie lub wskażcie
    błedy w rozumowaniu ;-)
    Dokonuję wewnątrzwspólnotowego nabycia towaru od kontrachenta z niemiec na
    kwotę powiedzmy 1000 EUR netto. On wystawia mi fakturę na mój NIP-UE ze
    stawka 0% czyli płacę mu 1000 EUR. Na razie się zgadza prawda? Jadę sobie po
    ten towar sam więc koszty i VAT na transport możemy pominąc do celów tych
    rozważań.
    Przywoże towar do Polski i w dniu jaki podany jest na fakturze jako sprzedaż
    powstaje obowiązek opodatkowania tego stawką VAT 22% zgadza się? (chodzi o
    towar który w Polsce ma stawke 22%).

    I teraz tak, czy ja te 22% wpłacam do US od razu? Bo skoro kupiłem towar to
    w deklaracji VAT za ten miesiąc zapisuję 220 EURO (w przeliczeniu na
    złotówki oczywiście, podaję dalej w euro żeby uprościć i nie przejmowac się
    przecinkami po przeliczeniu) jako VAT naliczony.

    Jednocześnie te 220 EUR które musze odprowadzić do US z tytułu nabycia
    wewnątrzwspólnotowego stanowi VAT należny chyba?. W związku z tym te
    wartości się zerują ;-) i w magazynie leży mi towar w kwocie netto ;-)

    Kiedy towar sprzedaję dalej to od tej sprzedaży VAT odprowadzam do US w
    normalnym trybie czyli wpisuje w deklarację z danego miesiąca i to co się
    nie pokryje z naliczonym to idzie do US ;-)

    Czy to jest tak jak pisze czy VAT od tego zakupu z Niemiec musze do US
    wpłacić w jakimś innym trybie(czyt. natychmiast po zakupie a nie w momencie
    rozliczania deklaracji 25-go nastepnego miesiąca).

    Pozdrawiam
    Marcin
    (DG, KPiR, VAT)