  • 1. Data: 2002-11-25 13:19:26
    Temat: Nadpłata VAT a zakończenie dz. gosp.
    Od: "Rysiek T." <t...@p...wp.pl>

    Jak wygląda sprawa nadpłaty VAT (znaczna) w przypadku zakończenia (lub
    zawieszenia)
    działalności gospodarczej.
    Rysiek

  • 2. Data: 2002-11-25 17:34:54
    Temat: Re: Nadpłata VAT a zakończenie dz. gosp.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Rysiek T. napisał:
    > Jak wygląda sprawa nadpłaty VAT (znaczna) w przypadku zakończenia (lub
    > zawieszenia)
    > działalności gospodarczej.
    Najpierw sprecyzuj czy faktycznie chodzi Ci od nadpłatę - zapłaciłes
    więcej niz wynikało z deklaracji, czy tez nadwyzke podatku naliczonego
    nad naleznym - w uproszczeniu więcej kupiłes niz sprzedałeś.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-11-26 20:19:46
    Od: s...@p...onet.pl

    > Najpierw sprecyzuj czy faktycznie chodzi Ci od nadpłatę - zapłaciłes
    > więcej niz wynikało z deklaracji, czy tez nadwyzke podatku naliczonego
    > nad naleznym  - w uproszczeniu więcej kupiłes niz sprzedałeś.

    miałem podobny przypadek.
    Jeżeli nadwyżka podatku zapłaconego nad naleznym to :
    w przypadku likwidacji DG remament likwidacyjny i jeżeli coś pozostało to
    przepada- w US wytłumaczyli mi, że ktos podatek musi zapłacić
    jeżeli zawieszenie to: napisałem pisemko, że zawieszam od do (ale miało być nie
    dłużej niż 10miesięcy) i w tym czasie nie będę składam VAT-7, po odwieszeniu
    (powiadomiłem znowu pisemnie US o fakcie wznowienia DG) nadwyzkę z 'poprzednich
    miesiecy' przeniosłem na bieżącą deklaracje VAT-7.

    Pozdrawiam
    Damian

  • 4. Data: 2002-11-27 23:22:42
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości
    > jeżeli zawieszenie to: napisałem pisemko, że
    zawieszam od do (ale miało być nie
    > dłużej niż 10miesięcy)

    a mógłbyś wskazać na źródło (dlaczego 10 m-cy) ?

> [...]
    > (powiadomiłem znowu pisemnie US o fakcie
    wznowienia DG) nadwyzkę z 'poprzednich
    > miesiecy' przeniosłem na bieżącą deklaracje

    ciekawe czy takie zawieszenie (zamrożenie
    rzoliczenia) VAT przedłuża tez 3 letni termin
    rozliczenia o okres zawieszenia ?

    pozdr.
    Sark

  • 5. Data: 2002-11-28 07:30:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Sark napisał:
    > Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości

    > zawieszam od do (ale miało być nie

    > a mógłbyś wskazać na źródło (dlaczego 10 m-cy) ?

    Dołaczam sie do pytania. Skąd te 10 miesięcy i czy w takim razie musze
    pogonic szwagra żeby cos zrobił ze swoja, zawieszona od 2 lat,
    dzialalnością???

> [...]
    >
    > VAT-7.
    >
    > ciekawe czy takie zawieszenie (zamrożenie
    > rzoliczenia) VAT przedłuża tez 3 letni termin
    Nie przedłuża. Nie ma zadnych dodatkowych warunków w ustawie - 36
    miesięcy bez sprzedaży (podatnik to osoba fizyczna a nie firma PPHU Jan
    Kowalski) i VAT naliczony macha nam rączka na dowidzenia

    Ale pamiętajmy, że termin 36 miesięcy dotyczy tylko sprzedaży
    nierozliczonej! Dla przenoszenia nadwyżki powstałej w miesiącu w którym
    była sprzedaż (przenoszona w polu "nadwyżka z poprzedniej deklaracji" a
    nie "zakupy nierozliczone w poprzednich miesiącach") nie ma ograniczeń.
    Innymi słowy - okres 36 miesięcy obowiązuje tylko jeżeli mamy do
    czynienia z podatkiem naliczonym z faktur które otrzymalismy w miesiącu
    w którym nie było sprzedaży a w miesiącach nastepnych tez sprzedaży nie
    było.

    Kurcze, chyba wyszło strasznie zawile, ale jakis nie potrafie jasniej...

    Należy po prostu wziąc art. 19 ust.4 UPTU i przeczytac go mając na
    uwadze ust. 3, do którego ust. 4 sie odwołuje.

    Maddy (ale namotałam...)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl