  • 1. Data: 2007-08-06 08:55:40
    Temat: Naliczanie VAT
    Od: "Rafal" <r...@v...pl>

    Witam,

    No nie ukrywam ze jestem zielony w sprawie VAT. Jakby mi kto jasno i
    lopatologicznie ;) wyjasnil bylbym wdzieczny.

    Otoz mam wydrukowanych pare map, musze je teraz sprzedac. Dajmy na to ze
    sprzedaje je juz teraz bezposrednio klientowi. Kto ma naliczyc VAT ? Ja nie
    moge, mam firme na KPiR. VAT juz byl raz naliczany przez drukarnie - i tu druga
    watpliwosc - rozumiem ze on powinien mi byc zwrocony, a ponowny podatek VAT
    naliczony od wartoci mapy juz z marza ?

    Pozdrawiam,
    Rafal

  • 2. Data: 2007-08-06 09:18:55
    Temat: Re: Naliczanie VAT
    Od: artur <a...@o...fuw.edu.pl>

    On 6 Sie, 10:55, "Rafal" <r...@v...pl> wrote:
> [...]
    > watpliwosc - rozumiem ze on powinien mi byc zwrocony, a ponowny podatek VAT

    To ze masz firme na KPiR nie wyklucza naliczenia VAT. Musisz sie tylko
    zarejestrowac jako platnik.
    To Ty naliczasz VAT klientowi, a do skarbówki odprowadzasz różnicę
    pomiędzy VAT-em naliczonym klientowi, a VAT-em, który naliczyła Ci
    drukarnia. Jeżeli nie jesteś płatnikiem VAT, to nie możesz naliczyć
    klientowi VAT i nic nie możesz odliczyć. Sam stajesz się niejako
    "ostatecznym ogniwem" w łańcuszku odliczeń ;)
    Zwrot VAT ze skarbówki następuje wtedy, gdy Twoja sprzedaż jest
    obłożona niższą stawką VAT niż usługi drukarni.

  • 3. Data: 2007-08-06 10:21:10
    Od: mk <n...@j...pl>

    artur pisze:
> [...]
    (...)
    > Zwrot VAT ze skarbówki następuje wtedy, gdy Twoja sprzedaż jest
    > obłożona niższą stawką VAT niż usługi drukarni.

    zgadza się, no i do 25-tego wypełniasz VAT-7, lepiej wtedy ewentualny
    zwrot przenieś na następny miesiąc, inaczej igrasz z ogniem... :)
    (znaczy prosisz się o kontrolę).

    pozdr.
    mk

  • 4. Data: 2007-08-06 10:55:23
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-08-2007 o 12:21:10 mk <n...@j...pl> napisał(a):

    > (...)
    >
    > zgadza się, no i do 25-tego wypełniasz VAT-7, lepiej wtedy ewentualny
    > zwrot przenieś na następny miesiąc, inaczej igrasz z ogniem... :)
    > (znaczy prosisz się o kontrolę).

    I tam :)

  • 5. Data: 2007-08-06 11:23:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mk wrote:

    > wypełniasz VAT-7, lepiej wtedy ewentualny
    > zwrot przenieś na następny miesiąc

    A jak się przenosi zwrot?
    Albo jest zwrot albo przeniesienie nadwyżki,
    ale może byc tak, że wtedy w kolejnym
    miesiącu jest nadwyżka,
    a nie ma prawa do zwrotu (w ludzkim terminie)

  • 6. Data: 2007-08-06 16:54:56
    Od: "Rafal" <r...@v...pl>

> [...]
    > klientowi VAT i nic nie możesz odliczyć. Sam stajesz się niejako
    > "ostatecznym ogniwem" w łańcuszku odliczeń ;)

    Zaraz, zaraz, czyli sprzedajac bezposrednio klientowi, bedac tym "ostatnim
    ogniwem" MUSZE sie zarejestrowac jako platnik VAT i go naliczyc, czy wystarczy
    jak tylko wystawie rachunek i wszystko jest OK ? Cos czuje ze zwykle wystawienie
    rachunku to by bylo zbyt proste ;)

    Rafal

  • 7. Data: 2007-08-06 17:40:09
    Od: "MoJoRa" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    wystarczy
    > jak tylko wystawie rachunek i wszystko jest OK ? Cos czuje ze zwykle

    Pytanie: jesteś płatnikiem VAT czy nie jesteś?

    Odpowiedź: NIE
    Skutki: wystawiasz rachunek, nie naliczasz VATu należnego, nie odliczasz
    naliczonego (tego z zakupu map od drukarni), nie sporządzasz deklaracji
    VAT-7/VAT-7K, kosztem w KPiR jest kwota brutto z faktury zakupu. Jesteś
    "ostatnim ogniwem".

    Odpowiedź: TAK
    Skutki: wystawiasz fakturę VAT, naliczasz podatek VAT należny, odliczasz
    (czasem występują ograniczenia!) VAT naliczony z faktury od drukarni,
    sporządzasz deklarację VAT-7/VAT-7K, różnicę wpłacasz do urzędu (jeśli
    wychodzi do zapłaty) lub przenosisz na następny miesiąc (jeśli wychodzi
    nadpłata), kosztem w KPiR jest kwota netto z faktury zakupu.

    MoJoRa

  • 8. Data: 2007-08-06 18:17:50
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-08-2007 o 19:40:09 MoJoRa <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Pytanie: jeste? p?atnikiem VAT czy nie jeste??
    >
    > Odpowied 1/4 : NIE
    >
    > Odpowied 1/4 : TAK

    Odpowiedź: TAK, ale o tym nie wie :)

  • 9. Data: 2007-08-07 00:25:07
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 6 sierpnia 2007 18:54
    (autor Rafal
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <3...@n...onet.pl>):

> [...]
    > wystarczy jak tylko wystawie rachunek i wszystko jest OK ? Cos czuje ze
    > zwykle wystawienie rachunku to by bylo zbyt proste ;)

    No to wystaw... Tylko przestań myśleć kategoriami VAT i patrz na ceny
    brutto.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/