  • 1. Data: 2007-08-05 22:16:06
    Temat: prywatny sprzet a koszty
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    witam,
    szukam i szukam ale natlok informacji dzis ze mna wygral.Wiec mam takie
    pytanko.
    zalozylem DG, VAT, KPiR. POsiadam komputer sprzed zalozenia DG, na ktorym
    bede pracowal, ale niekoniecznie chcialbym go wprowadzac do ewidencji. Czyli
    nadal pozostaje prywatny, tak jakby go w dzialalnosci nie bylo.Jak sie w
    takim wypadku maja zakupy typu papier do drukarki, plyty CDR, czy nawet
    klawiatura... moge to wszystko wrzucic w koszty w kol 14? czy raczej wogole
    nie moge tego wrzucac w koszty...
    bede wdzieczny za wszelkie info
    pzdr
    Anax

  • 2. Data: 2007-08-05 22:17:34
    Temat: Re: prywatny sprzet a koszty
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Anax WRC" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czyli nadal pozostaje prywatny, tak jakby go w dzialalnosci nie bylo.Jak
    > sie w takim wypadku maja zakupy typu papier do drukarki, plyty CDR,

    nooo i jeszcze rachunki za internet...:)
    pzdr
    Anax

  • 3. Data: 2007-08-06 18:13:19
    Temat: Re: [OT]prywatny sprzet a koszty
    Od: <s...@a...pl>

    > bede pracowal, ale niekoniecznie chcialbym go wprowadzac do ewidencji.
    > Czyli nadal pozostaje prywatny, tak jakby go w dzialalnosci nie bylo.

    A jak będzie on "w działalnosci" lub jak tez piszesz "w ewidencji" to on już
    nie bedzie prywatny?
    W takim razie zapewne bedzie państwowy :) czyli nasz (albo niczyj)!

  • 4. Data: 2007-08-06 18:31:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Anax WRC wrote:

> [...]
    > dzialalnosci nie bylo.Jak sie w takim wypadku maja zakupy typu papier
    > do drukarki, plyty CDR, czy nawet klawiatura... moge to wszystko

    A co przemawia za tym, żeby nie wrzucić w koszty?
    Widzisz jakiś zakaz w ustawie?
    (zakładam, że wydatki te poniesiono w celu uzyskania przychodu)
    Z rok temu była tu dyskusja - tusz do drukarki nie bedącej ŚT czy w EW-
    czy może być KUP - zdania były podzielone

  • 5. Data: 2007-08-06 21:09:35
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A jak będzie on "w działalnosci" lub jak tez piszesz "w ewidencji" to on
    > już nie bedzie prywatny?
    > W takim razie zapewne bedzie państwowy :) czyli nasz (albo niczyj)!

    rzeczywiscie OT ;P
    w sensie ze nie bedzie przynalezal do firmy i nie bedzie podlegal pod US :)
    Anax

  • 6. Data: 2007-08-07 07:50:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Aug 2007, Anax WRC wrote:

    > Użytkownik <s...@a...pl> napisał

    > rzeczywiscie OT ;P
    > w sensie ze nie bedzie przynalezal do firmy i nie bedzie podlegal pod US :)

    Co co znaczy "podlegał pod US"?
    Obstawiałbym wersję że prywatne nadal podlega pod właściciela ;)
    Przyjrzyj się limitowaniu wydatków na samochód nie ujęty w ewidencji.
    To jest WYJĄTEK!
    Ale takie pytania chyba każdemu "przyszły do głowy" :) i co gorsza,
    wcale nie tak dawno (poprawili zapis dopiero w okolicy 2003r, po sporze
    z US, w którym sąd zgodziął się z US i "uziemił" podatkiem od sprzedaży
    ST nie ujętego w ewidencji) *były* podstawy do czepiania się.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-08-07 13:11:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 6 Aug 2007, cef wrote:

    > Z rok temu była tu dyskusja - tusz do drukarki nie bedącej ŚT czy w EW-
    > czy może być KUP - zdania były podzielone

    ...ale to pewnie z powodu występowania na grupie księgowych którzy
    z osobami prawnymi mają do czynienia, i trudno im przyjąć do wiadomości
    że osoba może być właścicielem czegoś co nie jest w ewidencji :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-08-07 16:41:45
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0708070945110.3360@athlon64...

    > Co co znaczy "podlegał pod US"?

    hmm ja to widze tak ze by podlegal calkowitej kontroli np oprogramowania.
    Czy w tym wypadku wlasnie podpada pod taka kontrole?
    czy moze jakbym go kupil jako firma i wrzucil do ŚT to wtedy by podlegal?

    > Obstawiałbym wersję że prywatne nadal podlega pod właściciela ;)
    > Przyjrzyj się limitowaniu wydatków na samochód nie ujęty w ewidencji.
    > To jest WYJĄTEK!

    to to wiem. Uzywam prywatnego samochodu i prowadze EPP. Vatu z paliwa nie
    odliczam ale wrzucam w koszty i odliczam na tyl;e na ile mi kilometrazowka
    pozwala. A naprawy? chyba moge wrzucic w koszty calkowicie i odliczyc VAT?
    zastanawia mnie tylko czy kupujac zestaw elektrycznych szyb do samochodu
    moge to rowniez wrzucic w koszty...

> [...]
    > z US, w którym sąd zgodziął się z US i "uziemił" podatkiem od sprzedaży
    > ST nie ujętego w ewidencji) *były* podstawy do czepiania się.

    nooo czyli sprzedajac np ŚT nie ujety w ewidencji place normalnie podatek od
    sprzedazy tak?:)

    czyli reasumujac: nie majac komputera i drukarki w ewidencji, moge kupowac
    papier do drukarki, kardridze do niej, klawiature do komputera i np plyty
    cdr i wrzucac je w koszty i spokojnie odliczac VAT, umieszczajac wpis w KPiR
    w 14 kolumnie?

    pzdr
    Anax

  • 9. Data: 2007-08-08 08:23:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Aug 2007, Anax WRC wrote:

    > hmm ja to widze tak ze by podlegal calkowitej kontroli np oprogramowania.

    Możesz tak ściślej, kto, kiedy i co miałby kontrolować?

    > Czy w tym wypadku wlasnie podpada pod taka kontrole?

    Kiedy ja nie rozumiem JAKĄ!

    > czy moze jakbym go kupil jako firma i wrzucil do ŚT to wtedy by podlegal?

    Co, wartość niematerialną (program) kupisz i uznasz za ŚT? ;)
    Wiem, czepiam się, ale ewidencja to EŚToWNiP - i program to program,
    a komp to komp.

> [...]
    > pozwala. A naprawy? chyba moge wrzucic w koszty calkowicie i odliczyc VAT?

    No to się zastanów: JAKIM PRAWEM?
    Albo ściślej: w oparciu o jaką podstawę prawną?

    > zastanawia mnie tylko czy kupujac zestaw elektrycznych szyb do samochodu
    > moge to rowniez wrzucic w koszty...

    Hm... ulepszenie? Ciekawe :)

    > nooo czyli sprzedajac np ŚT nie ujety w ewidencji place normalnie podatek od
    > sprzedazy tak?:)

    Tak *było*. Zmienili - weź ustawę i SPRAWDŹ. Polecam :)

    > czyli reasumujac: nie majac komputera i drukarki w ewidencji, moge kupowac
    > papier do drukarki, kardridze do niej,

    ...to jedno, bo to materiały eksploatacyjne...

    > klawiature do komputera

    ...a to drugie.
    Owa klawiatura będzie *wyposażeniem* stanowiącym majątek DG.
    Nic to, że nieewidencjonowanym.
    Nie chciałbym żebyś tak jak w poście uznał, że przepisy traktują tak samo
    atrament i klawiaturę, oba kupione do niezaewidencjonowanego kompa.
    Nie traktują.
    Dajmy na to jakbyś zamykał DG...

    > i np plyty cdr i wrzucac je w koszty i spokojnie odliczac VAT, umieszczajac wpis w
    KPiR
    > w 14 kolumnie?

    ...masz przestarzały wzór ;) to jest kolumna 13!

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-08-09 21:47:04
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0708081017330.3312@athlon64...

    > Możesz tak ściślej, kto, kiedy i co miałby kontrolować?

    > Kiedy ja nie rozumiem JAKĄ!

    hmm podstawowa kontrole z US? wlasnie takowa mam na mysli:)

    > Co, wartość niematerialną (program) kupisz i uznasz za ŚT? ;)
    > Wiem, czepiam się, ale ewidencja to EŚToWNiP - i program to program,
    > a komp to komp.

    no w usmie racja...wydaje mi sie ze zalapalem;)

    > No to się zastanów: JAKIM PRAWEM?
    > Albo ściślej: w oparciu o jaką podstawę prawną?

    yyy sugerujesz ze nie moge? i ze dopiero moglbym jakby samochod byl ŚT?

    > Hm... ulepszenie? Ciekawe :)

    doookladnie:))) moge sie latwiej pytac o droge i szybciej dotrzec do
    klienta, a ponadto nie bede sie pocil przy kreceniu korbka i bede lepiej
    prze ww klientaodebrany:)))

    > Tak *było*. Zmienili - weź ustawę i SPRAWDŹ. Polecam :)

    tak zrobie:)

    > ...to jedno, bo to materiały eksploatacyjne...

    > ...a to drugie.
    > Owa klawiatura będzie *wyposażeniem* stanowiącym majątek DG.
    > Nic to, że nieewidencjonowanym.

    to rowniez rozumiem, przy zamykaniu dzialalnosci remanent. Srodkow
    eksploatacyjnych wykazac nie moge ale jesli klawaitura bedzie, to bede
    musial sie z tego rozliczyc...

    > ...masz przestarzały wzór ;) to jest kolumna 13!

    nooo juz wiem, zmienilem sobie w malej ksiegowosci Rp na nowy wzor:)))
    pzdr
    Anax