  • 1. Data: 2007-08-04 13:21:38
    Temat: zakupy w niemczech
    Od: "Elven" <e...@v...de>

    witam,

    Chcialem w Niemczech kupic karte muzyczna i w zwiazku z tym
    mam pytanie. Czy placac w Niemczech powiedzmy 500 EURO + VAT
    bede musial na granicy jeszcze raz placic VAT?
    Nie mam firmy, za to mam 100 roznych interpretacji i juz sie
    w tym wszystkim gubie.

    Przy okazji, to samo dotyczy przesylki pocztowej. Jezeli kupie
    przez internet (500 EURO + VAT), placac karta bankowa
    to czy nie nalicza mi powtornie VAT'u na odprawie.
    Sorka jestem dosyc 'oporny' w tych sprawach.

    z gory dzieki
    Marek

  • 2. Data: 2007-08-04 15:30:36
    Temat: Re: zakupy w niemczech
    Od: Piotr Wojcicki <pwl@NO_SPAM.4me.pl>

    Elven pisze:
> [...]
    > bede musial na granicy jeszcze raz placic VAT?
    > Nie mam firmy, za to mam 100 roznych interpretacji i juz sie

    Kupujac jako osoba prywatna VAT placisz w kraju w ktorym kupujesz, czyli
    w Niemczech.

  • 3. Data: 2007-08-04 15:31:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Aug 2007, Elven wrote:

    > witam,
    >
    > Chcialem w Niemczech kupic karte muzyczna i w zwiazku z tym
    > mam pytanie. Czy placac w Niemczech powiedzmy 500 EURO + VAT
    > bede musial na granicy jeszcze raz placic VAT?

    Znaczy pojedziesz z tym do Szwajcarii, Norwegii czy innej Australii?
    ;)
    Przecież od wejścia do Unii granicy celnej między .pl i .de
    (podobnie jak wszystkimi innymi państwami .eu) *nie ma*!
    Ale załóżmy, że gdybasz o granicy niemiecko-polskiej.

    > Nie mam firmy, za to mam 100 roznych interpretacji i juz sie
    > w tym wszystkim gubie.

    ???
    A skąd je wziąłeś, te "interpretacje"? :O

    > Przy okazji, to samo dotyczy przesylki pocztowej. Jezeli kupie
    > przez internet (500 EURO + VAT), placac karta bankowa
    > to czy nie nalicza mi powtornie VAT'u na odprawie.

    1. NIE MA ODPRAWY. Skąd wziąłeś granicę? ;)
    2.
    Nie, natomiast możliwe są dwa różne przypadki:
    - naliczą niemiecki VAT (nie pamiętam ile tam teraz mają, chyba
    podnieśli do 18%)
    - naliczą polski VAT (22%).
    Zakładam, że w przesyłce nie będzie auta :P albo podobnego
    towaru "wyłączonego spod uproszczeń" (wtedy zawsze jest
    polski VAT).
    Możesz sprawdzić w ustawie, że to jest możliwe, zależy od tego
    czy sprzedawca przekracza roczny limit nie powodujący obowiązku
    rejestracji w "kraju docelowym", nie pamiątam czy 10 czy 30 000 EU:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-08-04 16:05:26
    Od: "Elven" <e...@v...de>

> [...]
    > czy sprzedawca przekracza roczny limit nie powodujący obowiązku
    > rejestracji w "kraju docelowym", nie pamiątam czy 10 czy 30 000 EU:

    znaczy tak, naczytalem sie troszke tu:
    http://www.mf.gov.pl/index.php?const=3&dzial=314&wys
    w=2
    a nasluchalem od kolegow i znajomych :-)

    czyli tak na chlopski rozum, scenariusz wyglada tak:
    - wjezdzam do Niemiec,
    - chwytam za karte,
    - place 500 EURO (juz z VAT'em),
    - wychodze,
    - usmiecham sie do celnikow trzymajac karte na kolanach,
    - macham celnikom na pozegnanie,
    - instaluje w kompie karte i gram,

    dzieki
    (Panu Piotrowi rowniez)

    Marek

  • 5. Data: 2007-08-04 18:05:30
    Od: <s...@a...pl>

    > - usmiecham sie do celnikow trzymajac karte na kolanach,
    > - macham celnikom na pozegnanie,

    Jakim celnikom? Spodziewasz sie, że ich zobaczysz na granicy D-PL? Jeśli
    spotkasz to mozesz nawet ich pozdrowić! Tak jak ich pozdrawia się w każdym
    innym miejscu kraju :)

    PS. http://strazgraniczna.pl/ moze to Ci teraz pomoże z zrozumieniu
    działania granic Polski z krajami UE.

  • 6. Data: 2007-08-06 11:43:21
    Od: "Snake Plissken" <v...@p...onet.pl>

    na granicy pl-de jest straż graniczna, ale nie celna