  • 1. Data: 2003-12-05 10:02:28
    Temat: Naliczanie podatku od budynku i gruntowego
    Od: "Dario" <d...@w...pl>

    Witam,

    Moja firma wynajmuje lokal usługowy na parterze bloku mieszkalnego.
    Właścicielem lokali mieszkalnych jest wspólnota mieszkaniowa, zas użytkowych
    PKP.

    Pytanie: czy prawidłowe jest naliczanie mi podatków od budynku i gruntowego
    od całej powierzchni lokalu, czy powinno to być proporcjonalnie stosunku do
    wszystkich lokali własnościowych w tym budynku ?
    Bardzo proszę o jakąś podstawę prawną.

    pozdrawiam,
    Darek

  • 2. Data: 2003-12-08 23:54:42
    Temat: Re: Naliczanie podatku od budynku i gruntowego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Dec 2003, Dario wrote:
    [...]
    >+ Pytanie: czy prawidłowe jest naliczanie mi podatków od budynku i gruntowego
    >+ od całej powierzchni lokalu, czy powinno to być proporcjonalnie stosunku do
    >+ wszystkich lokali własnościowych w tym budynku ?

    Możesz jaśniej, z zapodaniem parametrów ?
    Bo IM*H*O, to podatek gruntowy płacisz w proporcji do ilości
    kondygnacji - jak "w twoim pionie" (budynek nie musi być "równy",
    AFAIK :)) jest 3 posiadaczy (parter+2 piętra), to 1/3 podatku.
    Nie wypowiadam się w kwestii podatku od terenu objętego
    nieruchomością (a nie budynkiem) bo nie wiem - ale IMHO "to
    zależy": właściciel przecież może plac przed budynkiem (jeśli
    jest !) wynająć osobno. Albo pozwolić najemcom tam parkować.
    No i zależnie od tego... ktoś musi zapłacić za ów plac :)
    A z "podatkiem od budynku" to już nijak nie rozumiem co
    chciałeś powiedzieć :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)