  • 1. Data: 2006-07-24 19:28:24
    Temat: Naliczenie VAT przez nabywce uslugi a jego numer VAT-UE
    Od: "joan" <g...@o...eu>

    Witam!
    Dzialalnosc gospodarcza, VAT. Posiadam NIP-UE i swiadcze uslugi inzynierskie
    na rzecz kontrahenta w Wielkiej Brytanii. Zgodnie z VI Dyrektywa (Artykuł 9
    (2) (e)) VAT powinien naliczyc nabywca w kraju nabycia uslugi, a wiec w tym
    przypadku w GB. Wystawilam kontrahentowi dwie faktury, on w tym czasie
    aplikowal o VAT-UE. Teraz okazalo sie, ze dostal odmowe ze wzgledu na zbyt
    niskie obroty. A wiec wystawilem 2 faktury kontrahentowi, ktory nie jest
    VAT-owcem. Co moge z tym zrobic? Korygowac te dwie faktury, naliczyc VAT i
    odprowadzic go w Polsce? Czy tez mnie w ogole VAT w tym wypadku nie
    interesuje, bo tak czy siak nabywca powinien go naliczyc i zaplacic, a to,
    ze nie jest VAT-owcem skutkuje u niego tym, ze nie moze korzystac z odliczen
    i zwrotow? Zostawic to tak jak jest i wystawiac dalej faktury w ten sam
    sposob? Czy ktos moze udzielic mi fachowej odpowiedzi lub polecic doradce,
    ktory odplatnie i szybko pomoze?
    Pozdrawiam,
    joan

  • 2. Data: 2006-07-24 21:04:34
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 24-07-2006 o 21:28:24 joan <g...@o...eu> napisał:

> [...]
    > i zwrotow? Zostawic to tak jak jest i wystawiac dalej faktury w ten sam
    > sposob? Czy ktos moze udzielic mi fachowej odpowiedzi lub polecic

    Trochę się w tym orientowałem jakiś czas temu i o ile dobrze poamiętam
    wygląda to
    w skrócie tak:

    Usługa jest świadczona w GB i ktoś ten VAT musi odprowadzić.
    Klient nie jest VATowcem, więc nie on. Zostajesz Ty.
    Trzebaby było się zarejestrować tam do VAT i zapłacić,
    ale na szczęście oni też mają limit do którego jest się zwolnionym
    podmiotowo
    i o ile obrót z tej usługi nie przekroczy limitu to fajrant.

  • 3. Data: 2006-07-25 09:00:49
    Od: "joan" <g...@o...eu>

> [...]
    > podmiotowo
    > i o ile obrót z tej usługi nie przekroczy limitu to fajrant.

    Czyli moge to zostawic tak jak jest? Te dwie fakturki tak czy siak nie
    podlegaja VAT-owi?
    Dziekuje za pomoc,
    joan

  • 4. Data: 2006-07-25 09:03:15
    Od: "joan" <g...@o...eu>

    > imho to nie jest tak, że nie jest vatowcem
    > jest, tyle tylko że zwolnionym podmiotowo z vat
    > ale to nie oznacza, że nie może rozliczyć tej usługi u siebie

    Tak tez mi sie wlasnie wydawalo, w zasadzie wszyscy kupujac produkty i
    uslugi placimy VAT. A to, ze firma nie otrzymala numeru VAT-UE, to skutkuje
    tym, ze nie moze korzystac z odliczen i zwrotow VAT-u - czy dobrze mi sie to
    wydaje?

    > jedna uwaga: jeżeli twoje usługi związane są z nieruchomościami położonymi
    > Polsce

    Nie, nie chodzi o nieruchomosci, to raczej uslugi zwiazane z
    oprogramowaniem, konsultacje, pomoc techniczna w telefonii.

    > to nie jest porada, to tylko moje zdanie :)

    Dziekuje:)
    joan

  • 5. Data: 2006-07-25 09:13:29
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "joan" <g...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]

    jest, tyle tylko że zwolnionym podmiotowo z vat
    ale to nie oznacza, że nie może rozliczyć tej usługi u siebie

    jedna uwaga: jeżeli twoje usługi związane są z nieruchomościami położonymi w
    Polsce, to miejscem opodatkowania będzie oczywiscie Polska, bez względu na
    to, kim jest odbiorca usługi

    to nie jest porada, to tylko moje zdanie :)

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-07-25 09:25:28
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    joan napisał(a):

> [...]
    > tym, ze nie moze korzystac z odliczen i zwrotow VAT-u - czy dobrze mi sie to

    Zaraz, w przypadku świadczenia usług, dla których jako miejsce
    świadczenia przyjmuje się kraj nabywcy, na fakturze nie podaje się
    NIP-UE swojego ani nabywcy, lecz lokalny NIP nabywcy (czy jak on się tam
    zwie), identyfikujący go do potrzeb potatku vat w jego kraju. Więc to
    czy jest on zarejestrowanym płatnikiem vatu u siebie "lokalnie" i czy ma
    numer UE to mogą być dwie osobne sprawy.
    Andrzej

  • 7. Data: 2006-07-25 09:54:23
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czy jest on zarejestrowanym płatnikiem vatu u siebie "lokalnie" i czy ma
    > numer UE to mogą być dwie osobne sprawy.

    dokładnie tak
    nr nip ue potrzebny jest, najogólniej, przy transakcjach towarowych i przy
    zakupie niektórych usług w ue

    przy okazji zastanowiam się dlaczego autorka postu posługuje się nr nip-ue
    w tym przypadku to zbedne

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-07-25 10:10:36
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 25-07-2006 o 11:00:49 joan <g...@o...eu> napisał:

    > Czyli moge to zostawic tak jak jest? Te dwie fakturki tak czy siak nie
    > podlegaja VAT-owi?

    Nie jestem w tym specem, po prostu czytałem trochę gdyż
    ja też świadczę podobne usługi - tyle że dla VATowca.
    Utkwił mi w pamięci ten patent ze zwolnieniem podmiotowym do limitu,
    że między innymi po to on jest.

    pozdrawiam