  • 1. Data: 2006-07-24 19:18:55
    Temat: Kwota wolna od podatku? Osoby do 26 roku zycia...
    Od: "Mariusz" <m...@x...xx.pl>

    Witam

    Czy moze mi to ktos przystepnie wytlumaczyc? Jak to dokladnie jest, osoba
    przed 26 rokiem zycia pracuje na umowy zlecenia przez wakacje, zarobi dajmy
    na to 3000zl brutto... W nastepnym roku przy rozliczeniu otrzyma zwrot
    podatku ktory pobrano od tych 3000zl??? Do jakiej kwoty brutto podatek
    bedzie zwracany? Czy dotyczy to tylko osob uczacych sie (18-26rok zycia)?

    Jeszcze jedno, jak nazywa sie druk ktory ma obowiazek (?) przyslac nam
    zleceniodawca na poczatku przyszlego roku (po wykonywaniu zlecenia) gdzie
    beda wyszczegolnione zarobki, podatki itd ?

    Pozdrawiam
    Mario

  • 2. Data: 2006-07-24 19:46:36
    Temat: Re: Kwota wolna od podatku? Osoby do 26 roku zycia...
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@x...xx.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podatku ktory pobrano od tych 3000zl??? Do jakiej kwoty brutto podatek
    > bedzie zwracany? Czy dotyczy to tylko osob uczacych sie (18-26rok zycia)?

    Dotyczy to kazdego podatnika, osiagajacego dochody rozliczane wg
    progresywnej skali PIT (praca, zlecenia, emerytura, DG - przy DG jesli taka
    forme wybrano), niezaleznie od wieku

    > Jeszcze jedno, jak nazywa sie druk ktory ma obowiazek (?) przyslac nam
    > zleceniodawca na poczatku przyszlego roku (po wykonywaniu zlecenia) gdzie
    > beda wyszczegolnione zarobki, podatki itd ?

    PIT 8B

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-07-26 04:26:07
    Od: "Mariusz" <m...@x...xx.pl>

    > Dotyczy to kazdego podatnika, osiagajacego dochody rozliczane wg
    > progresywnej skali PIT (praca, zlecenia, emerytura, DG - przy DG jesli
    > taka
    > forme wybrano), niezaleznie od wieku

    a jaka jest w 2006r. kwota wolna od podatku?

    pozdro
    Mario

  • 4. Data: 2006-07-26 06:48:04
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 26-07-2006 o 06:26:07 Mariusz <m...@x...xx.pl> napisał:

    > a jaka jest w 2006r. kwota wolna od podatku?
    >

    > pozdro
    > Mario

    530,08 / 0,19 ? :)

  • 5. Data: 2006-07-27 07:06:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Jul 2006, Mariusz wrote:

    > a jaka jest w 2006r. kwota wolna od podatku?

    wKF: NIE MA takiego pojęcia. Maddy się gdzieś zapadła, bo by sobie
    powarczała do woli ;)
    Zwolnienie dotyczy kwoty *podatku*, nie kwoty *podstawy*.
    Jest to istotne o tyle że w rachubę mogą wchodzić doliczenia
    i odliczenia zmieniające wynik przy którym podatek == 0.
    "Kwota wolna" jest tylko aproksymacją dla NIEKTÓRYCH przypadków :),
    w sumie jest pojęciem nieprawidłowym.
    "Nie płaci się podatku w wysokości ok. 530 zł" - i później niech podatnik
    sobie przemyśli czy nim policzy 19% to najpierw coś dolicza lub odlicza.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)