  • 1. Data: 2006-07-24 19:13:07
    Temat: ustalenie wartość srodka trwalego
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Witam,

    mam problem , sprowadzilem samochod osobowy z zagranicy i chce go wciagnac w
    srodki trwale nie wiem jak ustalic wartość poczatkowa samochodu do potrzeb
    ksiegowosci.
    Jak to uczynic?

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 2. Data: 2006-07-27 07:01:06
    Temat: Re: ustalenie wartość srodka trwalego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Jul 2006, Piotr wrote:

> [...]
    > w srodki trwale nie wiem jak ustalic wartość poczatkowa samochodu do potrzeb

    A ustawa nie zawiera jasnych zapisów?
    Czepiam się ;) ale:
    +++
    Art. 22g.
    1. Za wartość początkową środków trwałych oraz wartości
    niematerialnych i prawnych, z uwzględnieniem ust. 2-18,
    uważa się:
    1) w razie nabycia w drodze kupna - cenę ich nabycia,
    [...]
    3. Za cenę nabycia uważa się kwotę należną zbywcy, powiększoną
    o koszty związane z zakupem naliczone do dnia przekazania środka
    trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej do używania,
    a w szczególności o koszty transportu, załadunku i wyładunku,
    ubezpieczenia w drodze, montażu, instalacji i uruchomienia programów
    oraz systemów komputerowych, opłat notarialnych, skarbowych i innych,
    odsetek, prowizji, oraz pomniejszoną o podatek od towarów i usług,
    z wyjątkiem przypadków, gdy zgodnie z odrębnymi przepisami podatek
    od towarów i usług nie stanowi podatku naliczonego albo podatnikowi
    nie przysługuje obniżenie kwoty należnego podatku o podatek naliczony
    albo zwrot różnicy podatku w rozumieniu ustawy o podatku od towarów
    i usług. W przypadku importu cena nabycia obejmuje cło i podatek
    akcyzowy od importu składników majątku.
    [...]

    Jedyne co może powodować moją wątpliwość to sprawa różnic kursowych.

    Ale dajmy na to jak ktoś kupił w Niemczech używany samochód, ma
    rachunek na 100 Euro tudzież te 100 EU opodatkował akcyzą to IMO
    owa kwota będzie WP, a nie wzięta skądś "wycena" na przykład :P

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)