    From: "Luqas" <l...@k...jest.kim.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Naliczony VAT
    Date: Fri, 5 Sep 2003 11:40:38 +0200

    Witam.
    Mam nadzieje na Wasza pomoc przy rozwianiu watpliwosci zwiazanej z VAT.

    Opis sytuacji:

    Jest firma X- zwolniona przedmiotowo z VAT, dzierzawi lokal i dostaje za to
    fakture VAT (22%) z czynszem od firmy Y, za ktora placi:-)
    Ale, ze lokal jest spory, wiec podnajmujemy go firmie Z. Na media wystawiamy
    firmie Z refakture i z VAT nie ma klopotu - naliczony = nalezny, wszystko
    gra. Natomiast czynsz za podnajem jest placony na podstawie odrebnej umowy
    (jest wartosc netto + 22% VAT) - zarabiamy na tym kilka zlotych i teraz
    pytanie: czy i na jakiej podstawie moge naliczac VAT od faktury wlasciciela
    tego lokalu (firmy Y). Watpliwosc z tad, ze firmie Z nie wystawiamy
    refaktury, jestesmy (firma X) zwolnieni premiotowo z VAT i po prostu mam
    watpliwosci czy jest to prawidlowe (pytanie czy nalezy tak skalkulowac cene
    za podnajem aby pokrywala wartosc naliczonego VAT ?).

    Pozdrawiam
    Łukasz Góralczyk