  • 1. Data: 2004-06-16 10:05:34
    Temat: Napoje a VAT
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Witam

    Czy w związku z nowymi przepisami, mogę odliczać VAT od wszelkich napojów
    gazowanych czy soków i wody i nie naliczać ich w związku z przekazaniem na
    potrzeby reprezentacji? Bo do niedawna wodę traktowałam jako dla pracowników
    i z tym nie było problemu, natomiast napoje i tam ciasteczka itd traktowałam
    jako przekazanie na reprezentację i naliczałam wcześniej odliczony VAT.

    Słyszałam, że teraz jeśli nie jest to traktowane jako prezent, a konkretnie
    zostało zużyte przy omawianiu z klientem kontraktu w trakcie jego pobytu w
    biurze to mogę VAT-u nie naliczać, a co z wodą? Czy nadal jest ona dla
    pracowników (bo chyba można tylko zagwarantować napoje dla pracowników
    ciężko poracujących fizycznie - ktrzy spalaja ponad jakąś tam stawkę
    kalorii. A może woe nadal można dawać bez ograniczeń?to robi się w praktyce?

    Pozdrawiam
    Monika