  • 1. Data: 2010-02-11 18:41:44
    Temat: Naprawa środka trwałego
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    Witam.
    Jest sobie samochód osobowy, będący środkiem trwałym w jednosoobowej dg
    (kpir,vat). Wartość początkowa 54 tys (netto). Umarzany miesięcznie.
    Zdarzyło się mu rozjechać latarnię.
    Czy naprawa samochodu może być jednorazowym kosztem, czy zwiększy wartość
    środka trwałego.
    Czy ważna jest kwota tej naprawy?

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2010-02-11 18:49:32
    Temat: Re: Naprawa środka trwałego
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-11 19:41, pawelj wrote:
> [...]
    > Zdarzyło się mu rozjechać latarnię.
    > Czy naprawa samochodu może być jednorazowym kosztem, czy zwiększy wartość

    Masz AC? Bo jak rozumiem latarnia nie wyskoczyła nagle na drogę i nie
    będziesz likwidował szkody z polisy OC zarządcy.

    Piotrek

  • 3. Data: 2010-02-11 18:56:33
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > Masz AC? Bo jak rozumiem latarnia nie wyskoczyła nagle na drogę i nie
    > będziesz likwidował szkody z polisy OC zarządcy.

    Możemy dwa warianty rozpatrzeć.
    1)Mam AC
    2) nie mam ac

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2010-02-11 19:00:44
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-11 19:56, pawelj wrote:
    > Możemy dwa warianty rozpatrzeć.
    > 1)Mam AC

    Odtworzenie stanu przed kolizją jest KUP. Bez względu na koszt, ale pod
    warunkiem, że montujesz takie same części. A nie na przykład najnowszy
    silnik i lakier metalik zamiast zwykłego.

    > 2) nie mam ac

    "Pozamiatane", koszty naprawy nie są KUP.

    Piotrek

  • 5. Data: 2010-02-11 19:10:42
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Piotrek w <news:hl1kqf$4hb$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Odtworzenie stanu przed kolizją jest KUP.

    VAT, u niego, nie jest KUP ;-)

    > Bez względu na koszt, ale pod
    > warunkiem, że montujesz takie same części. A nie na przykład najnowszy
    > silnik i lakier metalik zamiast zwykłego.

    Skoro technologia naprawy przewiduje zamontowanie najnowszego silnika i
    pomalowania wymienianych elementów karoserii takim a nie innym lakierem, to
    dlaczego nie?

    Aaaa, i odszkodowanie jest przychodem.

    > "Pozamiatane", koszty naprawy nie są KUP.

    Ale VAT można rozliczyć :D

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2010-02-11 19:25:06
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-11 20:10, 'Tom N' wrote:
    > VAT, u niego, nie jest KUP ;-)

    To jest oczywiste. Zresztą przecież Tristan napisał, że (cytuję z
    pamięci) przedsiębiorcy myślą w kwotach netto. Nie uważałeś. :-P

    > Skoro technologia naprawy przewiduje zamontowanie najnowszego silnika i
    > pomalowania wymienianych elementów karoserii takim a nie innym lakierem, to
    > dlaczego nie?

    To niech technologia dogada się z ustawodawcą.

    > Aaaa, i odszkodowanie jest przychodem.

    Oczywiście.

    > Ale VAT można rozliczyć :D

    Oczywiście.

    Piotrek

  • 7. Data: 2010-02-11 19:39:59
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

> [...]
    > silnik i lakier metalik zamiast zwykłego.

    > "Pozamiatane", koszty naprawy nie są KUP.

    A z czego wynika, to co napisałeś powyżej?
    I co się dzieje w momencie, kiedy mój samochód normalnie się psuje a ja go
    naprawiam?Wtedy jest kup czy zwiększenie wartości ?
    Wtedy wydaję moją kasę a nie ubezpieczyciela

    --
    PawełJ

  • 8. Data: 2010-02-11 19:49:08
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-02-11 20:39, pawelj wrote:

    > A z czego wynika, to co napisałeś powyżej?

    PDOF art. 23 ustęp 1 punkt 48

    > I co się dzieje w momencie, kiedy mój samochód normalnie się psuje a ja go
    > naprawiam?Wtedy jest kup czy zwiększenie wartości ?

    Jest KUP.

    Piotrek

  • 9. Data: 2010-02-11 20:27:21
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>